Avatar billede Exxtreme Praktikant
19. november 2009 - 14:57 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Modificeret PHP sendmail

Hejsa

Jeg søger hjælp til min modificerede sendmail, som nu er banebooking til den kommende hjemmeside for en bowlinghal.

Det jeg ikke kan få til at fungere er, at det tekstfelt som datoen skrives i, det inkluderes ikke i sendmail funktionen, og er derfor heller ikke inkluderet i den mail man så modtager...

Der er 3 filer: booking.php som er selve scriptet, calendar.css, og datepicker.js...

De to sidste filer er en del af den popup-kalender der bruges i scriptet, og de er downloadet herfra:

http://www.wohill.com/design/178/A-JavaScript-date-picker.html

Kildekoden fra booking.php ser sådan ud:

<?php
if (isset($_POST['navn']) && isset($_POST['telefon']))
{
if (empty($_POST['navn']))
{
echo "Du skal indtaste dit navn";
}
elseif (empty($_POST['telefon']))
{
echo "Du skal indtaste dit telefonnummer";
}
elseif (empty($_POST['spillernavne']))
{
echo "Du skal indtaste spillernes navne";
}
else
{
$modtager = "modtager@modtager.dk";
$emne = "Bane booking";
$besked = "Booking forespørgsel: \n \n
Navn: " . $_POST['navn']. "\n
Telefon: " . $_POST['telefon']. "\n
Dato: " . $_POST['publishDate']. "\n
Tidspunkt: " . $_POST['tid']. "\n
Antal baner: " . $_POST['baner']. "\n
Spilletid: " . $_POST['spilletid']. "\n
Spillernavne: \n \n" . $_POST['spillernavne']. "\n
Børnebane: " . $_POST['bbane']. "\n
Rød kegle: " . $_POST['rkegle'];
$header = "from:booking@bowling.dk";

mail($modtager, $emne, $besked, $header);
echo "Booking forespørgsel er nu sendt!<br><br>Du vil blive ringet op snarest med svar.<br>Tak for forespørgslen.";
}
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<link rel="stylesheet" href="calendar.css" type="text/css" />
<title>Banebooking</title>
<script type="text/javascript" src="datepicker.js"></script>

</head>
<body>
<form action="booking.php" method="post">
<table border="0">
<tr>
<td width="200px"><b>Navn:</td>
<td></td>
<td><input type="text" name="navn" style="width: 200px;"></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Telefon:</td>
<td></td>
<td><input type="text" name="telefon" style="width: 200px;"></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Dato:</td>
<td></td>
<td><input name="theDate" id="publishDate" disabled="disabled"> <input value="Vælg dato" onclick="displayDatePicker('theDate', false, 'dmy', '-';" type="button"></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Klokkeslet:</td>
<td></td>
<td><input type="text" value="19:00" size="10" name="tid"></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Antal baner:</td>
<td></td>
<td><select size="1" name="baner">
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
<option value="3">3</option>
<option value="4">4</option>
<option value="5">5</option>
<option value="6">6</option>
<option value="7">7</option>
<option value="8">8</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Spilletid:</td>
<td></td>
<td><select size="1" name="spilletid">
<option value="1 time">1 time</option>
<option value="2 timer">2 timer</option>
<option value="3 timer">3 timer</option>
<option value="4 timer">4 timer</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Spillernavne:</td>
<td></td>
<td><textarea wrap="physical" rows="32" name="spillernavne" style="width: 200px; height: 100px;"></textarea></td>
</tr>
</table><br><br>

<b>Tilvalg:

<table>
<tr>
<td width="200px"></td>
<td width="100px">Børnebane:</td>
<td><select size="1" name="bbane">
<option value="Nej">Nej</option>
<option value="Ja">Ja</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td>Rød kegle:</td>
<td><select size="1" name="rkegle">
<option value="Nej">Nej</option>
<option value="Ja">Ja</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td><br><input type="submit" value="Send forespørgsel"></td>
</tr>
</table>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2009 - 15:10 #1
Er det ikke fordi du kigger efter publishDate men feltet hedder theDate ?
Avatar billede Exxtreme Praktikant
19. november 2009 - 15:18 #2
Nix... Det har jeg nemlig prøvet
Avatar billede repox Seniormester
19. november 2009 - 15:40 #3
Prøv at rette
Dato: " . $_POST['publishDate']. "\n

til
Dato: " . $_POST['theDate']. "\n
Avatar billede repox Seniormester
19. november 2009 - 15:41 #4
min fejl... det er fordi dit dato input felt er disabled. Så bliver det heller ikke sendt med i dit $_POST.
19. november 2009 - 15:58 #5
En del af loesningen er i hvert fald, som Lejf observerer, i php koden at rette Dato: " . $_POST['publishedDate']. "\n til Dato: " . $_POST['theDate']. "\n  Jeg lavede en test hjemmeside Dato: " . $_POST['theDate']. "\n med denne rettelse (og saa min egen email addresse).  Yderligere, fordi jeg ikke umiddelbart kunne faa date-pickeren til at virke slettede jeg i html koden i input feltet for date invalidate saa jeg kunne indfoere en dato direkte i input feltet.  Og saa submittede jeg formen hvilket resulterede i en email der indeholdt datoen.  Jeg fik nedenstaaende.

Hvis du ikke kan faa det til at virke, kan det saa vaere noget med denne date picker?

Booking forespørgsel:

Navn: christian jorgensen

Telefon: 065 72 43 98

Dato: 19 dec 2009

Tidspunkt: 19:00

Antal baner: 1

Spilletid: 1 time

Spillernavne:

Christian

Børnebane: Nej

Rød kegle: Nej
19. november 2009 - 16:00 #6
Jeg fik for meget med.  Ret min tekst til:

En del af loesningen er i hvert fald, som Lejf observerer, i php koden at rette Dato: " . $_POST['publishedDate']. "\n til Dato: " . $_POST['theDate']. "\n  Jeg lavede en test hjemmeside med denne rettelse (og saa min egen email addresse).  Yderligere, fordi jeg ikke umiddelbart kunne faa date-pickeren til at virke slettede jeg i html koden i input feltet for date invalidate saa jeg kunne indfoere en dato direkte i input feltet.  Og saa submittede jeg formen hvilket resulterede i en email der indeholdt datoen.  Jeg fik nedenstaaende.

Hvis du ikke kan faa det til at virke, kan det saa vaere noget med denne date picker?
Avatar billede repox Seniormester
19. november 2009 - 16:06 #7
#6
Du bekræfter i princippet blot hvad jeg sagde.
Idét at du fjerner disabled attributten, for at selv kunne taste en dato ind, så virker det.
19. november 2009 - 16:16 #8
Repox, jeg kan godt se at vi snakker om det samme - jeg saa godt dit indlaeg mens jeg havde hovedet fuldt med at teste mit indlaeg (jeg er stadig saa meget amatoer at jeg er noed til at teste det hele) - derfor fattede det ikke lige i farten.
Avatar billede Exxtreme Praktikant
20. november 2009 - 10:19 #9
Jeg forstår ikke helt hvad det er du siger du har slettet for at få det til at virke Christian?

Jeg vil jo helst have det sådan at man ikke selv kan indtaste noget i tekst feltet...
Avatar billede Exxtreme Praktikant
20. november 2009 - 10:23 #10
Ja okay...

Fandt ud af det... dette skal bare slettes disabled="disabled".

Men er det ikke muligt på nogen måde at forhindre indtastning i feltet?
Avatar billede repox Seniormester
20. november 2009 - 10:29 #11
Løsningen er at have et hidden input felt, som javascripten opdaterer værdien i samtidig med at den opdaterer dit dato felt.

<input type="text" id="publishDate" disabled="disabled">
<input type="hidden" name="theDate" id="publishDateHidden">
<input value="Vælg dato" onclick="displayDatePicker('theDate', false, 'dmy', '-';" type="button">

Avatar billede Exxtreme Praktikant
20. november 2009 - 10:46 #12
Det virker ikke... Den poster ikke noget i det disablede textfelt, men mailen kommer godt nok frem
Avatar billede repox Seniormester
20. november 2009 - 10:51 #13
Den kode jeg gav dig er pseudo kode... du bliver nød til at tilpasse din javascript, så du får de rigtige data i de rigtige inputfelter.
Avatar billede Exxtreme Praktikant
20. november 2009 - 10:55 #14
okay... prøver at kigge på det
Avatar billede Exxtreme Praktikant
20. november 2009 - 11:05 #15
Hmmm... Kan ikke lige finde det sted hvor der skal tilføjes noget kode
Avatar billede Exxtreme Praktikant
20. november 2009 - 12:04 #16
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med det?
20. november 2009 - 12:39 #17
exxtreme, jeg sidder med et exxxtrem problem med Eksperten:  somme tider kan jeg ikke se alle indlaeg.  Jeg kan paa oversigten af de spoergsmaal jeg har deltaget i se at der er 16 indlaeg til dette spoergsmaal, men jeg kan kun se til og med #8 (som jeg selv lavede i gaar.  Jeg vil meget gerne foelge med, kunne jeg faa dig til at gen-sende #9 til #16?
20. november 2009 - 12:41 #18
exxtreme, det er ok, nu dat jeg sendte #17 kom alle indlaegene pludselig frem.  Jeg kan se at det sidste indlaeg er et videre spoergsmaal fra dig.  Jeg skal kikke paa det og, hvis det ligger indenfor mine evner, svare.  Men det varer nok lidt da jeg nu har andet der pressern
Avatar billede Exxtreme Praktikant
20. november 2009 - 13:22 #19
Det lyder godt :-)
Avatar billede Exxtreme Praktikant
20. november 2009 - 15:54 #20
Lige en anden ting:

Hvordan kan man skifte skrifttype/størrelse osv. på den tekst der vises når man submitter formen?

Kender godt html koderne, men kender ikke koder til at formatere tekst i php...
20. november 2009 - 18:37 #21
Undskyld, men jeg er aabenbart noed til at sende et "dummy-indlaeg" for at kunne se de sidste to indlaeg.
20. november 2009 - 20:17 #22
exxtreme - Jeg sidder nu og kikker paa dit spoergsmaal.  Jeg vil lige starte forfra:  Du er ved at lave en hjemmeside der skal indeholde banebooking for en bowlinghal.  Du har lavet en bookingsform hvor der blandt andet indgaar en "datepicker", velsagtens ed det formaal at sikre at brugerne vaelger en gaeldende dato.  Mens skoent det meste af formen virker fint saa faar du ikke datoen med i den email du modtager naar en bruger vil booke en bane.  Saa langt tror jeg vi er enige.

For bedre at kunne checke det ud lavede jeg selv en hjemmeside hvor jeg indsatte den kode som du gav i spoergsmaalet.  Jeg kunne saaledes afproeve din form, og ved at indsaette min egen e-mail adresse i koden kunne jeg se hvilken e-mail besked der kom

Hovedaarsagen til den manglende dato var at du i formen gav datofeltet navnet 'theDate' men du forsoegte at indsaette i e-mailen noget fra et felt 'publishedDate'.  Problem nummer to FOR MIG var at jeg ikke kunne faa datepickeren til at virke.  Naar jeg klikkede paa "vaelg dato" knoppen skete der ikke noget.  Fordi dit spoergsmaal ikke sagde noget om det gik jeg ud fra at det ikke var noget problem i din kode, saa jeg snoed og indsatte datoen direkte i feltet (jeg maatte midlertidig fjerne disabled).  Saaledes kunne jeg bevise at ved at rette koden fra 'publishedDate' til 'theDate' saa kom datoen med i e-mailen.  Og saa troede jeg at spoergsmaalet var besvaret.  Jeg gik ud fra at du selv ville (og kunne) bruge datepickeren og saaledes kunne bevare dato input feltet som disablet.

Men hvis jeg tager fejl, hvis datepickeren heller ikke virker for dig (jeg har selv siddet og googlet for at se om jeg kunne faa det til at virke, men det synes ikke at vaere en standardfunktion men noget der kommer fra et eller andet library) hvis som sagt du selv har probleer med det saa har jeg et forslag:  GLEM DET!  I foerste omgang i hvert fald.  Der er da vaerre ting i livet end hvis der skulle komme et par maerkelige datoer.  Faa hjemmesiden op at koere.  Naar den koerer saa kan du stille et nyt spoergsmaal saa som:  "Jeg har den hjemmeside men jeg vil gerne at datoen skal vaelges med en datepicker i stedet for at indfoeres direkte..."

Hvis du er enig saa  har du nedenfor en kode hvor der for dato er tilfoejet:  "format dd-mm-aaaa"  (Jeg kan ikke skrive danske bogstaver, det maa du selv rette) og saa er datepickeren vaek.  Den kode virker (paa mit system) saaledes at e-mailen indeholder datoen.  Hvis du insisterer i at have en datepicker fra starten saa maa du finde en der er klogere end mig.

Saa siger du at du godt kan aendre skriftsype og stoerrelse i html men ikke i php.  Jamen koden for selve formen er i html, ikke i php, saa du kan rette det direkte.

Det har vaeret et langt spoergsmaal.  Jeg tillader mig at sende dette som et svar og jeg foreslaar at du slutter spoergsmaalet her.  Hvis du vil fordele points mellem flere svarere kan du bede dem om at smide svar.  Hvis du render ind i flere problemer boer du oprette nye spoergsmaal for dem saa alle ekspert medlemmerne faar andledning til at svare.

Du kan kikke paa hjemmesiden jeg lavede, http://christianjorgensen.be/exxtreme.php.  Og her eer saa koden (du skal naturligvis skifte min e-mail ud med din egen.)

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<link rel="stylesheet" href="calendar.css" type="text/css" />
<title>Banebooking</title>
<script type="text/javascript" src="datepicker.js"></script>

</head>
<body>

<?php
if (isset($_POST['navn']) && isset($_POST['telefon']))
{
if (empty($_POST['navn']))
{
echo "Du skal indtaste dit navn";
}
elseif (empty($_POST['telefon']))
{
echo "Du skal indtaste dit telefonnummer";
}
elseif (empty($_POST['spillernavne']))
{
echo "Du skal indtaste spillernes navne";
}
else
{
$modtager = "christian.jorgensen@skynet.be";
$emne = "Bane booking";
$besked = "Booking forespørgsel: \n \n
Navn: " . $_POST['navn']. "\n
Telefon: " . $_POST['telefon']. "\n
Dato: " . $_POST['theDate']. "\n
Tidspunkt: " . $_POST['tid']. "\n
Antal baner: " . $_POST['baner']. "\n
Spilletid: " . $_POST['spilletid']. "\n
Spillernavne: \n \n" . $_POST['spillernavne']. "\n
Børnebane: " . $_POST['bbane']. "\n
Rød kegle: " . $_POST['rkegle'];
$header = "from:booking@bowling.dk";

mail($modtager, $emne, $besked, $header);
echo "Booking forespørgsel er nu sendt!<br><br>Du vil blive ringet op snarest med svar.<br>Tak for forespørgslen.";
}
?>
<form action="exxtreme.php" method="post">
<table border="0">
<tr>
<td width="200px"><b>Navn:</td>
<td></td>
<td><input type="text" name="navn" style="width: 200px;"></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Telefon:</td>
<td></td>
<td><input type="text" name="telefon" style="width: 200px;"></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Dato format dd-mm-aaaa:</td>
<td></td>
<td><input name="theDate" id="publishDate"></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Klokkeslet:</td>
<td></td>
<td><input type="text" value="19:00" size="10" name="tid"></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Antal baner:</td>
<td></td>
<td><select size="1" name="baner">
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
<option value="3">3</option>
<option value="4">4</option>
<option value="5">5</option>
<option value="6">6</option>
<option value="7">7</option>
<option value="8">8</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Spilletid:</td>
<td></td>
<td><select size="1" name="spilletid">
<option value="1 time">1 time</option>
<option value="2 timer">2 timer</option>
<option value="3 timer">3 timer</option>
<option value="4 timer">4 timer</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td><b>Spillernavne:</td>
<td></td>
<td><textarea wrap="physical" rows="32" name="spillernavne" style="width: 200px; height: 100px;"></textarea></td>
</tr>
</table><br><br>

<b>Tilvalg:

<table>
<tr>
<td width="200px"></td>
<td width="100px">Børnebane:</td>
<td><select size="1" name="bbane">
<option value="Nej">Nej</option>
<option value="Ja">Ja</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td>Rød kegle:</td>
<td><select size="1" name="rkegle">
<option value="Nej">Nej</option>
<option value="Ja">Ja</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td><br><input type="submit" value="Send forespørgsel"></td>
</tr>
</table>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede Exxtreme Praktikant
20. november 2009 - 20:38 #23
Jeg kan sagtens få datepickeren til at virke, det er slet ikke det der er problemet...

"Problemet" er at jeg gerne vil have dato-tekstfeltet disabled, altså så man ikke selv kan skrive der i, men gør jeg det, så medtages værdien ikke i emailen...

Jeg tror at repox er inde på noget af det rigtige, med at lave et skjult tekstfelt der også bliver udfyldt, og inkluderet i mailen, jeg har iøvrigt udvidet med IP registrering på netop denne måde...

Scriptet er ved at være som jeg gerne vil have det, men det irriterer mig at den sidste ting med det felt, ikke sådan lige er til at fikse...

Har du iøvrigt inkluderet .js og .css filerne, for ellers virker datepickeren ikke...
20. november 2009 - 21:54 #24
Nu falder ti-oeren, jeg skulle have studeret din oprindelige text bedre.  Jeg har nu kunnet faa fat i css koden, men jeg synes ikke at kunne aabne javascript koden.  Hvis du sender den skal jeg indsaette den og se hvor det bringer mig.
Avatar billede Exxtreme Praktikant
21. november 2009 - 08:21 #25
Du skal bare downloade begge filerne der nævnes i første post og placere dem i samme mappe som scriptet, så skulle det virke...

De bliver included med følgende kode:

<link rel="stylesheet" href="calendar.css" type="text/css" />
<script type="text/javascript" src="datepicker.js"></script>

Jeg kunne også have valgt at sætte koden fra begge filer ind i scriptet, men så ville der blive alt for meget kode synes jeg, så jeg har valgt at det bliver i 3 filer som oprindeligt...
21. november 2009 - 09:07 #26
Jeg har downloaded css filen fra linket, men jeg er af en eller anden grund ikke i stand til at downloade javascript filen.  Hvis jeg skal fortsaette her saa er du noedt til at hente den for mig.l
Avatar billede Exxtreme Praktikant
21. november 2009 - 09:11 #27
Du kan få den jeg har... Den har jeg også oversat til dansk.

Hvad er din email adresse?
21. november 2009 - 18:23 #28
Forsoegte du at emaile javascript filen til christian.jorgensen@skynet.be?  Jeg modtog ikke noget.
Avatar billede Exxtreme Praktikant
22. november 2009 - 18:34 #29
Nej for jeg kendte jo ikke din mail før du skrev den her...

Filen er nu sendt
22. november 2009 - 22:41 #30
Det har vi ikke meget held med.  Jeg har faaet din e-mail, men med beskedden (oversat fra hollandsk) at adgangen til det foelgende muligvis farlige bilag er blokkeret: datepicker.js.

Jeg vil gaette paa at du har vedhaeftet en fil som mit system saa tror kunne vaere en virus.  Tror du vejen frem er at du "copy and paste" indholdet af filen direkte til en email og saa proever igen?
Avatar billede Exxtreme Praktikant
23. november 2009 - 14:18 #31
Er hermed gjort...

500 liniers kode... Meget af det er dog comments
23. november 2009 - 23:37 #32
Det var exxxtreme vanskeligt.  Men jeg tror jeg fandt ud af det.

Det viste sig at der var to rettelser at goere til den kode du viste i dit oprindelige spoergemaal:  (1) I php koden linien

Dato: " . $_POST['publishDate']. "\n

skal vaere

Dato: " . $_POST['theDate']. "\n

(2)  I HTML koden linien

<input value="Vælg dato" onclick="displayDatePicker('theDate', false, 'dmy', '-';" type="button"></td>

skal vaere

<input value="Vælg dato" onclick="displayDatePicker('theDate', false, 'dmy', '-')" type="button"></td>.

Saa er det korrekt at hvis dato feltet er disabled saa kommer datoen ikke med i emailen.  En mulighed er at lave feltet type="hidden" som repox foreslaar.  Ulempen er at naar brugeren har klikket paa datepickeren saa forsvinder datepickeren og brugeren kan ikke se hvad dato han valgte.  Hvad jeg foreslaar er at goere dato-feltet usynlig, style="visibility:hidden;" og naar datapickeren lukkes saa goeres dato-feltet synlig igen.  Det kraever de foelgende aendringer til koden:

(1) HTML koden for dato skal vaere:

<td><input name="theDate" id="publishDate" type="text" style="visibility:hidden;">
<input value="Vælg dato" onclick="displayDatePicker('theDate', false, 'dmy', '-')" type="button"></td>

(2) I javascrip-koden skal du finde den funktion der hedder updateDateField() og aendre den til det foelgende:

function updateDateField(dateFieldName, dateString)
{
  var targetDateField = document.getElementsByName (dateFieldName).item(0);
  if (dateString) targetDateField.value = dateString;
  var pickerDiv = document.getElementById(datePickerDivID);
  pickerDiv.style.visibility = "hidden";
  pickerDiv.style.display = "none";
  targetDateField.style.visibility="visible";

  adjustiFrame();
  targetDateField.focus();

  // after the datepicker has closed, optionally run a user-defined function called
  // datePickerClosed, passing the field that was just updated as a parameter
  // (note that this will only run if the user actually selected a date from the datepicker)
  if ((dateString) && (typeof(datePickerClosed) == "function"))
    datePickerClosed(targetDateField);
}

Det var et langt spoergsmaal.  I top-lister vises det som det tredje laengste spoergsmaal overhovedet.
Avatar billede Exxtreme Praktikant
25. november 2009 - 16:46 #33
Jeg vil have det på den måde, at brugeren kan vælge hvilken dato han/hun har valgt, men omvendt skal brugeren ikke kunne ændre i dato feltet...

Derfor må der skulle laves 2 tekstfelter som datepickeren sætter datoen ind i...

Et usynligt felt som formen udtrækker datoen fra, og sender den med i mailen, ikke noget problem...

Men der skal også være det felt som brugeren kan se og som er disabled... Det gør ikke noget at dette felt er disabled, for det skal jo ikke medtages i mailen... Det skal ene og alene vise brugeren hvilken dato der er valgt...

Derfor er det jeg efterlyser en omskrivning af javascriptet så datoen indsættes i både det skjulte tekstfelt som medtages i mailen, og i det disablede tekstfelt der kun viser brugeren hvilken dato der er valgt...
26. november 2009 - 09:29 #34
Saa en sidste omgang.  Jeg har nu lavet to datafields, et der er disabled men synlig, en der er usynlig.  Det er det usynlige datafield der sender datoen med e-mailen, men datapickeren viser ogsaa datoen i det disablede datafield.

Aendringerne til den ovenstaaende kode er de foelgende:

funktionen updateDateField skal vaere den foelgende:

function updateDateField(dateFieldName, dateString)
{
  var targetDateField = document.getElementsByName (dateFieldName).item(0);
  var displayDateField = document.getElementsByName ("displayDate").item(0);
  if (dateString)
  {
    targetDateField.value = dateString;
    displayDateField.value = dateString;
  }
  var pickerDiv = document.getElementById(datePickerDivID);
  pickerDiv.style.visibility = "hidden";
  pickerDiv.style.display = "none";

  adjustiFrame();
  targetDateField.focus();

  // after the datepicker has closed, optionally run a user-defined function called
  // datePickerClosed, passing the field that was just updated as a parameter
  // (note that this will only run if the user actually selected a date from the datepicker)
  if ((dateString) && (typeof(datePickerClosed) == "function"))
    datePickerClosed(targetDateField);
}

<td>'en med dato skal vaere det foelgende:

<td><input name="displayDate" disabled="disabled">
<input value="Vælg dato" onclick="displayDatePicker('theDate', false, 'dmy', '-')" type="button"><input name="theDate" id="publishDate" type="text" style="visibility:hidden; width=0px;">
</td>

Dit oprindelige spoergsmaal gik paa at faa datoen med i emailen.  Det faar du med denne kode, og samtidig vises datoen for brugeren.  Saa nu boer du afslutte spoergsmaalet.  Hvis du render i nye problemer saa boer du oprette et nyt spoergsmaal for disse.  Paa den maade faar du mulighed for input fra alle medlemmer af eksperten.
Avatar billede Exxtreme Praktikant
26. november 2009 - 14:07 #35
Jeg prøver om det virker efter hensigten, og i så fald lukker jeg spørgsmålet... På forhånd tak til jer der hjalp
Avatar billede Exxtreme Praktikant
26. november 2009 - 14:34 #36
Den er testet, og virker efter hensigten...