Avatar billede taamas Nybegynder
19. november 2009 - 17:25 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

PS3 problem

Hey.
Jeg har lige opdateret min PS3 til 3.0.1
Så gik den pludse lige i hak og jeg ville genstarte den.
Når jeg tænder maskinen nu får jeg denne besked:

systemet blev ikke slukket korrekt, sidste gang det blev brugt.
Sluk for systemet på en af nedenstående måder for at undgå mistet eller defekt data, eller beskadigelse af systemet.

.vælg (brugere) > [sluk systemet] på skærmen.
.tryk på tænd/sluk-knappen foran på systemet indtil systemet bipper (i 2 sekunder).

                          OK
________________________________________________________________

Jeg trykker selvfølgelig "ok" og så kommer billede frem hvor jeg kan slukke systemet eller vælge en af mine brugere.

Når jeg så vælger den bruger jeg gerne ville logge ind på står den bare og tænker.. der sker ingenting??

Hvordan får jeg lige min PS3 til at køre igen ??

Vh
Taamas
Avatar billede dennism Nybegynder
19. november 2009 - 17:29 #1
Hvad sker der, hvis du holder power-knappen på PS3 maskinen nede i de 2 sekunder?
Avatar billede taamas Nybegynder
19. november 2009 - 17:40 #2
Hmm den bipper og så slukker den. Men når jeg tænder igen får jeg beskeden:

Harddiskens filsystem er defekt og vil blive geninstalleret.

                          OK

Så trykker jeg selvfølgelig ok og så genopretter den systemet. Men så får jeg igen lov til at vælge sluksystem eller at logge ind på min bruger. Den står stadig bare og tænker når jeg logger ind ?
Avatar billede taamas Nybegynder
19. november 2009 - 18:25 #3
Hmm ved du om det er muligt at nedgrader sin firmware til 3.0 igen ?
Det kan jo være det er firmware 3.01 der sucks!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2009 - 20:12 #4
Hvorfor opdaterede du i det hele taget?
Avatar billede taamas Nybegynder
20. november 2009 - 13:31 #5
Fordi der var en ny hehe :)
Der var ikke nogen speciel grund..
Avatar billede Niko-h Nybegynder
20. november 2009 - 14:11 #6
Lige pludselig i dag da jeg skulle starte min PS3 op skrev den også:
"Harddiskens filsystem er defekt og vil blive geninstalleret."

jeg trykker OK og den går op på de 100%, så genstarter den, og kommer med samme besked...

Det bliver den bare ved med. Så jeg kan slet ikke spille på den mere, og hvis jeg kommer til det igen, skal jeg sikkert til at starte forfra i ALLE mine spil!!

På en eller anden måde syntes jeg alligevel de gamle memory cards var lidt smarte, for de fejlte aldrig noget.

Jeg har haft EKSTREMT mange problemer med min PS3!
Avatar billede taamas Nybegynder
20. november 2009 - 14:44 #7
Har faktisk lige i dette øjeblik fået den til at virker.. Da jeg slet ikke kunne få den til at starte prøvede jeg at sætte den i recovery mode.. Prøvede alle de forskellige ting du kan sætte den til derfra. Det eneste der hjalp mig var at geninstallere hele møget. Desværre mistede jeg alle mine gemte spil osv... Så ja de gamle memory-cards var sgu næsten smartere. meeeeen man burde jo nok bare at tage en backup af sin playstation engang i mdr.
Avatar billede Niko-h Nybegynder
20. november 2009 - 15:12 #8
Mit problem ser desværre ud til at være værre end dit :-(

Jeg KAN ikke en gang bare få lov til at slette det hele og starte på en ny. Jeg skal nok nærmere have skiftet harddisken....

Jeg kan slet ikke indstille noget, som du siger med recovery-mode.

Jeg kan i hvertfald ikke hvis det er nogle indstillinger inde på selve PS3'en.

Lige nu har jeg taget harddisken ud, og sat den til min bærbare via. en USB converter til SATA.

Den registrere at harddisken bliver sat til, men den kan alligevel ikke finde harddisken. Så jeg skal nok have en ny.

angående back-up.  Jeg har faktisk altid været træt af jeg ikke kunne tage back-up. Jeg har ikke vidst man kunnet det :-)

Jeg har manuelt været inde og kopiere enkelte spilfiler over til min USB nøgle, men mange filer kunne ikke kopieres.
Avatar billede taamas Nybegynder
20. november 2009 - 15:49 #9
Hmm okay det er sgu træls!...

så du har altså prøvet at være i recovery mode??
Altså der hvor du bliver bedt om at sætte din crontroller til via. USB kabel og får følgende muligheder:

Restar system
Restore default settings'
Restore file system
Rebuild database
Restore PS3 system
System update

? :D
Avatar billede Niko-h Nybegynder
20. november 2009 - 16:42 #10
nej det har jeg ikke prøvet.

Hvordan får man mulighed for at vælge mellem dem?
Avatar billede taamas Nybegynder
20. november 2009 - 16:49 #11
Det er ikke noget jeg vil anbefale. Tror personligt kun det er en menu som reperatøre osv. skal kunne komme i. Den er i hvert fald gemt godt af vejen ;)
det virkede for mig at ->Restore PS3 system<-

sørg for at pS3 er slukket.
1. tryk på tænd/sluk knappen foran på playstation og hold fingeren derpå indtil den lyser rød og er slukket igen.
2. tryk igen og fjern først fingeren når maskinen har bippet 2 gang hurtigt efter hinanden.

Så får du at vide at du skal sætte din controller til via. usb kabel og trykke på ps knappen.. så skulle den gerne komme frem.

ellers så er her et link så du kan se hvordan!

http://www.youtube.com/watch?v=_2YnGGUOJks
Avatar billede Niko-h Nybegynder
20. november 2009 - 16:54 #12
Tak indtil videre, nu er jeg da kommet ind i den menu :-)

Så må jeg se om jeg kan komme videre derfra.

Jeg skriver lige igen når jeg har fundet ud af hvad det ender med.
Avatar billede Niko-h Nybegynder
20. november 2009 - 17:07 #13
Så fik jeg geninstalleret det... det tog ikke lang tid :-/

Men nu virker det igen, alt gemt data er bare væk :-(

Men det eneste jeg bedte om var også bare at kunne bruge PS3'en igen!

TUSIND TAK for din hjælp!!

Jeg kopierede i det mindste GTA IV savegame over på USB nøgle da jeg havde halvt gennemført det....

Det er værre med Little big planet, Bad company, Pro street, motorstorm .... osv!!!

1 års spil væk på 1 dag :-(

Hvis det virkelig er den nye opdatering som lige er kommet burde de betale erstatning for "Tabt spildata"  ;-D
Avatar billede taamas Nybegynder
20. november 2009 - 17:16 #14
Det var da så lidt.. Godt du fandt ud af det. og Ja det sucks bare at miste det hele...  godt du nåede at gemme GTA som forøvrigt er en feeedt spil! ;)
Avatar billede Niko-h Nybegynder
20. november 2009 - 17:25 #15
jep :-D

Men det var kun omkring de 50%, jeg havde gennemført det 100% :-(

men det er nu også sjovt i online alligevel.

Hvad hedder du på Playstation Network? Hvis jeg må tilføje dig.
Avatar billede Niko-h Nybegynder
20. november 2009 - 17:37 #16
YES!!!!!!!!!!!!

jeg havde kopieret det savegame over fra GTA på min USB nøgle, efter spillet var gennemført 100% og det virker!!!!!

Så er GTA i det mindste reddet!
Avatar billede taamas Nybegynder
20. november 2009 - 17:58 #17
hæhæ niiice.. Jah tilføj du mig bare.. Jeg hedder BillyBlondelle
Avatar billede Niko-h Nybegynder
20. november 2009 - 18:03 #18
anmodning sendt  ;-)
Avatar billede KasparT1998 Nybegynder
20. februar 2013 - 20:27 #19
Er det sarkastisk eller tog det virkelig lang tid ? jeg har nu været igang med en filsystem gendannelse og er stadig i med forberedelse. (1:30 time)
Avatar billede gandalph Nybegynder
23. februar 2013 - 13:59 #20
Min PS3 kom ind i et loop hvor jeg blev bedt om at reparere min system SW, og når jeg havde gjort det blev jeg bedt om det igen. For at gøre en lang historie kort endte det med at jeg formaterede harddisken ved at sætte den i en stationær PC. Efterfølgende satte jeg den i PS3 igen og PS3 formaterede disken til sit eget filsystem. So far so good... Jeg downloadede så seneste firmware fra Sonys officielle side PS3UPDAT.PUP formaterede en USB stick med FAT32 oprettede en mappe med navnet PS3, her i, i en mappe med navnet UPDATE og her lagde jeg så den downloadede system SW. Jeg beder så PS3 om at geninstallere system SW efter at have tilgået systm menuen (holde on/off knappen nede til der høres to hurtige bip eftger hinanden). Herefter tjekker systemet softwaren, men jeg ender hele tiden ud med en fejl: "No applicable update data was found. Connect storage media that contains update data of version 4.30 or later, and then press the START and SELECT buttons at the same time."

Jeg fatter ikke hvad der er galt, jeg har fulgt Sonys egne forskrifter 100% Nogen der har forslag?