Avatar billede k_buchardt Novice
20. november 2009 - 13:12 Der er 7 kommentarer

Driver til netkort på Ghost boot disk

Hej...
Jeg har et par netbooks som jeg gerne vil installere via Symantec Ghost Enterprise 11 over et netværk. Jeg har oprettet en maskine som skal være model for det image der skal laves og distribueres til de andre maskiner. Mit problem er, at jeg ikke kan få lavet en Ghost boot disk som indeholder den rigtige LAN-driver. Derfor er det ikke muligt at få forbindelse til ghostcast serveren og lave imaget. Det netkort der sidder i de bærbare er et Realtek RTL 8102E/8103E PCI-E. Jeg har forsøgt at få forskellige versioner af denne driver ned på min Ghost boot disk, men det er ikke rigtigt lykkedes endnu. Jeg kan se, når jeg opretter bootdisken, at det enten skal være en NDIS2 eller en Packet-driver, men er ikke helt klar over forskellen mellem disse - ved heller ikke rigtigt hvor jeg skal finde den rette driver (har den dog på den drivercd der fulgte med de bærbare).

Jeg håber der eer e der vil forbarme mig over alle mine dumme spørgsmål - måske slippe jeg så for at installere en håndfuld maskiner manuelt...;-)
Avatar billede k_buchardt Novice
24. november 2009 - 10:22 #2
osigaard: tak for linket til driveren -mit problem er dog endnu ikke løst... Jeg kan ikke få driveren implemeneret på den Ghost boot disk jeg forsøger at lave via Ghost Boot Wizard. Når jeg vl tilføje driveren skal det enten være en packet-driver eller en NDIS2-driver. Den driver der findes via linket ser ikke ud til at kunne bruges - hvad gør jeg galt?
Avatar billede osigaard Nybegynder
24. november 2009 - 11:13 #3
Har du kigget under DOS:
NDIS2 driver for DOS (Support MSclient,Lantastic,Lanman, Norton Ghost)
Avatar billede k_buchardt Novice
25. november 2009 - 10:29 #4
Jeg har nu forsøgt mig med DOS-driveen, men kan stadig ikke få skidtet til at fungere - når jeg indlæser bootdisken får jeg en meddelelse der siger: Ethernet Adapter was not found in this system - altså som om det er den helt forkerte driver? Jeg er forvirret på et højere niveau!
Avatar billede osigaard Nybegynder
25. november 2009 - 15:16 #5
Måske du lige skal kigge i mappen patch_tool og læse filen RTEND2.TXT igennem.
Avatar billede k_buchardt Novice
25. november 2009 - 16:14 #6
Det vil jeg prøve...
Avatar billede k_buchardt Novice
26. november 2009 - 12:13 #7
Jeg har nu forsøgt at patche mig frem til en NDIS2 driver, men desværre uden held. Jeg har fulgt vejledningen i RTEND2.txt så godt jeg kunne, men er ikke helt sikker på at jeg får gjot det rigtige. Jeg er bl.a. i tvivl om hvor og hvornår jeg skal benytte følgende linie:
> rtpatch  RTEND.DOS  RTEND2.txt  <put driver name here>  <?
Jeg regner med, at jeg skal køre filen RTPATCH.EXE når jeg har skrevet de forskllige ændringer ind i RTEND2.txt-filen og at jeg derefter har en brugbar NDIS2-driver - er det korrekt opfattet?