Avatar billede vante Nybegynder
24. november 2009 - 13:47 Der er 8 kommentarer

Hjælp til at indsætte billede i Access rapport

Hej eksperten

Håber I kan hjælpe mig!

Jeg har en rapport i Access 2003, hvor jeg idag har betinget formatering på et felt. Så hvis felts værdi er over 10, skal den farve feltet grønt, over 20 skal feltet være gult. Dette fungere fint. Nu vil jeg så have den til at sætte et smiley billede ind, i stedet for en farve. Hvordan gør man det?

PFT
Vante
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2009 - 14:13 #1
Not 100% sure but you may find some ideas in the guide

http://www.eksperten.dk/guide/197
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 14:37 #2
Lille testcase:
En formulars datakilde har feltet id - der er tale om fortløbende nummerering:
I Rapporten er der 2 billeder - deres kontrolelementerne hedder sur og glad. Billeder ligger oven i hinanden.
Detaljesektionen har følgende hændelse:

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
    sur.Properties("visible") = CBool(id And 1)
    glad.Properties("visible") = Not CBool(id And 1)
End Sub

-
Om det også virker på print udskrift aner jeg ikke.
Avatar billede vante Nybegynder
24. november 2009 - 14:37 #3
Hmm den guide viser hvordan man sætter billeder ind i en rapport, hvor stien ligger i databasen.

Jeg har billedet liggende på computeren og vil gerne have en funktion lidt ala funktionen "Betinget formatering" bare med billeder istedet.
Avatar billede vante Nybegynder
24. november 2009 - 14:47 #4
ellebe:
Hvordan sætter jeg ind hvilket billede den skal vise?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 15:27 #5
Billede et et af træk værktøjerne -  i access2000 en solbeskinnet bjergtop. Imaget hentes fra en fil. Kontrolelementets navn kan ændres i egenskabsarket->andre.

Sådan set banal viden, så jeg bliver lidt i tvivl om det er det du spørger efter.

Billederne vises hvis de synlige - forstå det hvem der kan, #2 illusterer hvordan man skruer på visibility.
Avatar billede vante Nybegynder
24. november 2009 - 16:13 #6
Jeg fandt ud af det :)

Man skal lave et billede felt og så kan man bruge koden herunder:

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If CDec(Me.Tekst55) > 0.8 Then
    Me.Billede60.Picture = "Sti til billedet"
Else
    Me!Billede60.Picture = "Sti til billede"
End If

End Sub

Men mange tak for hjælpen
Avatar billede vante Nybegynder
24. november 2009 - 16:17 #7
Ellebe:

Lige pludselig slog det mig at billede, var et værktøj element. Sådan går det når man stirre sig blind på noget.

Så man kunne også sagtens bruge din kode, smid et svar så deler vi i porten.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 16:42 #8
Ja der er ofte flere måder at gøre det på. I Din løsning er databasen afhængig af andre filer. Ved oprettelse af et billedelement integreres billedet med *.mdb filen så der ikke er afhængighed med andre filer.
I situationen med få og små billeder som ikke skal udskiftes er det bedre at anvende integrerede billeder, hvorimod, hvis billeder skal udskiftes ( som i fotogalleri), er det bedre at referer til eksterne  billeder.