Avatar billede webage Nybegynder
25. november 2009 - 20:01 Der er 3 kommentarer

Kan ikke få trådløs internetforbindelse

Hej derude,

jeg har købt bredbånd hos fullrate og fået et zyxel model. Bag på modemmet har jeg placeret en d-link router med trådsløs forbindelse.

Jeg har en stationær computer forbundet med kabel til d-link routeren. Desuden har jeg to bærbare i huset som logger på den trådløse forbindelse til d-link routeren.

Når jeg bruger den stationære pc kan jeg uden problemer komme på internettet, så den stationære (eller generelt computere forbundet med kabel logger fint på nettet).

De computere som forbindes tråsløst til routeren kan jeg ikke komme på nettet med (vel og mærke hvis den stationære er slukket). Hvis jeg tænder den stationære computer derimod kan jeg sagtens komme på nettet med mine bærbare som forbindes trådløst.

Med andre ord, virker det altså som om at en computer med kabel-forbindelse skal logge på og "vække systemet" inden de trådløse virker.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede klemenza Nybegynder
26. november 2009 - 13:55 #1
Jeg har selv abonnement hos Fullrate. Du skal logge ind på dit trådløse accespoint og ændre din trådløse IP adresse til f.eks. 192.168.1.2. og disable DHCP. Dvs. Fullrate tildeler IP adresse og IKKE den trådløse router. Når du sætter bredbåndskablet i den tråløse router, skal du IKKE sætte den i WAN stikket, men derimod i et af de LAN stik der er bagpå routeren.
Avatar billede nva Praktikant
27. november 2009 - 09:08 #2
Du skal lave noget i stil med dette http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965
Avatar billede nva Praktikant
27. november 2009 - 09:19 #3