Avatar billede svejorg Nybegynder
26. november 2009 - 09:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre fortegn

Jeg har nogle store filer, hvor tallene er negative. Hvordan kan jeg ændre fortegnet for dem alle på en gang?

Venligst

Svend Erik Jørgensen
Avatar billede vejmand Juniormester
26. november 2009 - 09:05 #1
Avatar billede tomkon Nybegynder
26. november 2009 - 10:09 #2
Du kan bruge ABS-funktionen i Excel. Under "Hjælp" i Excel finder du god forklaring.
Funktionen gør alle tal positive (både positive og negative). Du er således ikke afhængig at om et negativt fortegn medfører positiv eller negativ værdi. Hvis du altid vil have negative værdier - så skriver du bare =-ABS()

Hilsen Tomkon
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
26. november 2009 - 10:27 #3
Hej
Du kan, hvis alle er negative, og skal være positive også skrive -1 i en tom celle og så kopiere den, markere alle tallene, vælge indsæt speciel, multiplicer, så er alle negative positive