Avatar billede albertsen-it Nybegynder
28. november 2009 - 23:34 Der er 9 kommentarer

Virus ved start af computeren?

Jeg har haft min computer lånt ud og når jeg starter den op nu kommer denne frem. Der er en frygtelig larm indtil jeg lukker den på krydset.

Jeg plejer at holde min computer pænt ren men dette kan jeg altså ikke få væk.
Jeg har prøvet:
Superantispyware
Avast
ccleaner

Her er et billede af den som åbner:
http://gemdet.nu/image-C0D8_4B11A517.jpg

Er der måske en venlig sjæl som vil hjælpe lidt?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
29. november 2009 - 01:01 #1
Hvis det er XP du bruger, så prøv følgende (er det ikke XP, så er det nok cirka det samme på en vista):
- Klik på START-knappen.
- Klik på menuen "Kør".
- Skriv i Åbn: "msConfig" og klik derefter på OK.
- I "Systemkongigurationsprogram" klikker du på fanen "Start" og LAD VÆRE MED at klikke på menuerne f.eks. "Startelement".
- Inden du fortsætter, så noter dig, hvilke startelementer, som har en lus. Det er for at du kan genetablere fanerne senere.
- I det nederste startelement fjernes lusen og maskinen genstartes.
- Hvis ovenstående IKKE hjælper, så prøv og klik på knappen "Deaktiver alle" og genstart maskinen.
- Hvis dette heller IKKE hjælper, så genetablere lusene til startelementerne, som de stod, da du begyndte (genstart herefter) og slut her, for så har jeg ikke flere idéer, ellers...
- Genetablere lusene, som de var, da du begyndte og vælg grupper af f.eks. 5 startelementer, hvor du fjerner alle lusene og genstart.
- Når du 'fanger' en gruppe, så find ud af hvilke ved at prøve dig frem, men husk genstarte hver gang.
GOD FORNØJELSE
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2009 - 07:19 #2
Et råd: Lad være med at bruge key generatorer.
Prøv at hente Malwarebytes Antimalware her:

http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Opdater det til nyeste version og kør en fuldstændig scanning af din computer. Send loggen herind.
29. november 2009 - 10:30 #3
Ta' en oprydning med CCleaner, som du har...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
29. november 2009 - 10:34 #4
Grrrr - igen - Indslag #1 + #2 dukked først op da jeg havde [Oprettede] mit indlæg. Selvom jeg havde brugt [Ctrl][F5] 3-4 gange først...

(Stadig BUG i systemet!!!)
Avatar billede f-arn Guru
29. november 2009 - 18:38 #5
Ja-det er møjirriterende. Jeg tror kun jeg lægger indlæg andre steder fra nu af!!!!
Avatar billede f-arn Guru
29. november 2009 - 19:17 #7
Jeg tror jeg indtil videre bliver på swf. Der virker det i det mindte.
29. november 2009 - 19:30 #8
... og la' os få <albertsen-it> på banen igen...
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 21:55 #9
Albertsen - it feedback please