Avatar billede zoidberg Nybegynder
15. juli 2001 - 23:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

GIF

Hvordan indsætter man et gif billede i et felt i access?
Avatar billede lunder Nybegynder
16. juli 2001 - 00:03 #1
Det kan du ikke, du kan kun linke til et!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
16. juli 2001 - 14:55 #2
Hvis du mener at du vil gøre det i en formular, er det ikke så vanskeligt. Men i en tabel kan du ikke - den er til rå data, og ikke farveglimmer :o)
Avatar billede zoidberg Nybegynder
16. juli 2001 - 15:00 #3
Hvordan gør man det i en formular?

Jeg prøvede at sætte det ind i et felt, men det blev sat ind som en pakke (Jeg er totalt newbie til Access!)
Avatar billede flarsson Nybegynder
16. juli 2001 - 21:28 #4
Du skal højreklikke på feltet, vælge \"indsæt objekt\".
Så kommer du til et vindue, hvor du vælger \"opret fra fil\". Så vælger du \"gennemse\", finder og vælger det billede du vil have ind og vælger \"OK\".

Så vises det i feltet i ACCESS, men din database vokser i forbløffende omfang, langt langt mere end billedet fylder.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
18. juli 2001 - 15:27 #5
Jeg har lavet et lille eksempel du kan hente her:

www.usite.dk/eksperten/db1.zip

I din tabel skal du have et OLE  parameter (der hvor du også kan vælge tekst, tal, osv).

Når du i din formular skal indsætte fx. et billede, så højreklik på det hvide felt, og vælg \"INDSÆT\". Resten giver sig selv (forhåbentlig)

Håber det kan løse dit problem.
Avatar billede zoidberg Nybegynder
19. juli 2001 - 19:36 #6
Desværre, det kunne ikke bruges, men jeg tror jeg har fundet en alternativ løsning!
Avatar billede zoidberg Nybegynder
19. juli 2001 - 19:36 #7
Ups, lukker lige!