Avatar billede knat Novice
03. december 2009 - 15:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

stifinder kan ikke finde HD

Stifinder kan ikke finde min ene HD, primær disk er SATA og bootdisk ingen problem, anden disk er en gammendags type med lakridsbånd.
Bios kan se dem begge og diskhåndtering under administration kan også fint se dem begge, noget der har et tip ??
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 16:37 #1
Kan du se noget galt i enhedshåndteringen?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. december 2009 - 16:39 #2
i diskhåndtering er den så tildelt et drev-bogstav???

hvis ikke kan det gøres ved at højreklikke på den partition der ikke er tildelt et bogstav, højreklikke og så vælge "tildel drevbogstav" (eller noget i den stil, kan ikke rigtig huske det)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2009 - 16:40 #3
Er disken formateret??
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 16:42 #4
indstillinger kontrolpanel system hardware enhedshåndtering.
Er der problemer her?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 16:42 #5
Styresystem?
Avatar billede knat Novice
03. december 2009 - 16:45 #6
Ja i enhedshåndtering kan jeg se disken og den virker fint skrives der, jeg kan ændre drevbetegnelse m.m disken har kørt på maskinen i morges, bios kan også se disken, er der noget opsætning eller andet(jumper) som skal sættes specielt når man har 2 forskellige dis tyber ??
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 16:52 #7
Har du cd rom drev på samme kabel, skal den "gamle disk" være master og cd rom/dvd drev være slave. Sidder den alene på kablet skal den være master.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. december 2009 - 22:18 #8
Du kan se disken i diskhåndtering ok. Men hvad står der om den?
Den har åbenbart et drevbogstav, men står der, at disken er i orden, eller noget andet?
Avatar billede knat Novice
04. december 2009 - 07:21 #9
220661 læd venligst et svar, da dit sidste forslag kommer nærmest løsningen.
Efter nærmere eftersyn opdagede jeg at jeg havde spejlvendt jumber sætningen, da fejlen var rettet kunne stifinder se disken, den skulle dog formateres ?? nu kører den.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2009 - 08:47 #10
Hej Knat, det var godt. Jeg lægger svar her.