Avatar billede kristianjohansen387 Nybegynder
03. december 2009 - 18:26 Der er 4 kommentarer

Upload af billeder til hjemmeside

Jeg skal lave en hjemmeside hvor brugeren skal have mulighed for at uploade billeder via en ftp server.  Jeg har læst lidt om det på nettet og det ser ud til at folk bruger php.
Jeg forestiller mig at der skal være en administrator login som brugeren kan logge ind med og uploader billeder fra en mappe på hans computer.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre men det må meget gerne være sådan at når han uploader billederne kommer det til at se nogenlunde sådan her ud..!

http://www.udstilling-i-q.dk/info.php

altså når man trykker på billederne skal de vises som de gøre på denne hjemmeside.

Et andet spørgsmål er der er en der har koderne til sådan en billedvisning...?

Håber i kan hjælpe mig..
Avatar billede mini-me Nybegynder
03. december 2009 - 18:52 #1
Je forstår ikke hvad du skal med PHP når brugeren skal uploade via FTP. Det er jo to helt forskellige ting.

Jeg vil anbefale dig at kigge på lightbox mht. visning af billederne.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
03. december 2009 - 19:35 #2
kristianjohansen387

Du behøver ikke bruge PHP for at uploade, jeg bruger f.eks. ASP.net som er relativt lige til at sætte op

Og med hensyn til din billedevisning er det en modificeret lightbox han bruger

http://boligmidten.dk/bolig/SeAndelsbolig.aspx?BoligID=534

Der er en billedeviser jeg har modificeret selv. Hjælper dig gerne med at sætte den op, hvis jeg for credit for det på siden det skal bruges :)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
03. december 2009 - 20:31 #3
Eller du kan også skrive

=A1&" "&A2
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
03. december 2009 - 20:32 #4
UPS!!!
Sry det blev skrevet i det forkerte vindue.. Undskylder meget. Giv mig selvfølgelig IKKE point.

MVH.
En meget flov emfr08ab :)