Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 23:05 Der er 8 kommentarer

skjul 8MBb partition

efter reparation og geninstallation af pc med Vista Home er der opstået et D drev der er 0Mb.
I computer administration diskhåndtrering ses en 8Mb partition uden drev bogstav. Der er ikke noget D drev. De 8Mb er vidst noget bootmanager plads. Når man højre klikker på dem får man kun valgmuligheden hjælp. Normal kan man redigere den.
Hvordan slipper jeg af med det "tomme" D drev så E drevet igen bliver D.
07. december 2009 - 23:09 #1
De 8Mb skal du sandelig lade ligge..

...det "tomme" D drev ... - burde du vel kunne DELETE ?

Har du selv geninstaleret 100% ?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 23:22 #2
Computeren er restored til fabriks indstillinger efter garati reparation. Bortset fra at der ikke plejer at være det tomme D drev. Hvor kan det slettes?
Avatar billede off-line Nybegynder
07. december 2009 - 23:41 #3
Du kan om ikke andet, gå ind i Diskhåntering og højreklikke
på D-drevet og trykke på "Skift drevbogstav og sti" Der kan du
fjerne drevbogstavet, som så bliver frit. Derefter kan du tildele
E-drevet bogstav D.
08. december 2009 - 06:24 #4
...restored til fabriks indstillinger ... - Husk 100% WindowsUpdate straks efter!!!
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2009 - 08:17 #5
Hov nu kører vi i ring. Jeg startede med at skrive.
"I computer administration diskhåndtrering ses en 8Mb partition uden drev bogstav. Der er ikke noget D drev. Når man højre klikker på den navn og bogstavløse partition får man kun valgmuligheden hjælp." Ja du har ret normal kan man redigere den.
Avatar billede kunze Nybegynder
08. december 2009 - 09:24 #6
Hvis bogstavet D ikke er optaget, men du har et E drev, så burde du jo uden videre kunne assigne D til det nuværende E-drev?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2009 - 09:56 #7
I "Computer administration diskhåndtrering" er der følgende:
C drev på 140GB
No name på 8MB
E drev på 140GB

I "min computer" er der følgende:
C drev på 140GB
D drev på 0MB
E drev på 140GB

Så vista assigner D drevet til den lille boot manager partition.
Det er det jeg gerne vil undgå.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2009 - 00:08 #8
Jeg hopper af spørgsmålet, og fjerner det fra overvågning.