Avatar billede troels_holm Nybegynder
08. december 2009 - 14:31 Der er 3 kommentarer

Hente billede automatisk fra andet excel-ark ved indtastning af varenummer

Jeg har et excel-ark med en prisliste hvor varenummer, varetekst, stk, pris, webadresse for billede og celle hvor der er billede af selve varen.
I et andet ark ønsker jeg at vha. indtastning af et varenummer at alle data overføres - tekst og billede.
Vha. LOPSLAG overføres al tekst, men hvordan kan jeg få billeder fra det første ark over i det andet ved blot at taste varenummeret??
Avatar billede panebb Novice
08. december 2009 - 14:48 #1
Jeg fik denne VBA af exelent engang:

Sub worksheet_change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("AF19,AF32,AF45,AF58,AF71,AF84,AF97,AF110,AF123,AF136,AF149,AF162,AF175,AF188,AF201,AF214,AF227,AF240,AF253,AF266,AF279,AF292,AF305,AF318")) Is Nothing Then Exit Sub
On Error GoTo ud
Application.EnableEvents = False
rk = Mid(Target.Value, 15, 3) * 13 + 9
Sheets("pro").Range("A" & rk & ":AF" & rk + 12).Copy Cells(Target.Row + 1, 1)
ud:
Application.EnableEvents = True
End Sub

I mit hovedark vælger jeg i AF19 osv
områderne fra arket pro indsættes under cellen jeg vælger fra.
Avatar billede troels_holm Nybegynder
08. december 2009 - 15:16 #2
Jeg er ny i det med VBA men skal lige sikre mig at jeg har forstået det korrekt.

AF-numrene er tilfældige værdier du indtaster for dernæst at hente billede. Korrekt?
Dvs. jeg skal indtaste alle varenumrene som jeg har hvor du har skrevet "AF19,AF32..." ikke ?
Ved indtastning henter den billede fra arket "pro".
Er disse indsat horisontalt.
Min liste er nemlig vertikalt.
Således:
Varenummer    Tekst    Billede
Varenummer2    Tekst2  Billede2

Osv. Har det nogen betydning?
Avatar billede panebb Novice
08. december 2009 - 15:37 #3
jeg må indrømme at VBA er heller ikke min stærke side.

AF numrene er cellenumre i det ark, hvor billeder (det er en hel celleblok jeg henter incl et billede).
blokken bliver så indsat i en blok af samme størrelse under AFxx cellerne.