Avatar billede Torben85 Nybegynder
09. december 2009 - 00:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! Opgradering fra Vista

Hej alle, håber virkeligt at der er nogen af jer der kan komme med nogen kvalificerede råd, da det kan have stor betydning for mig.

Jeg har fornyligt opdateret min Vista 32 bit maskine til Windows 7 og indtil nu har der ikke været de store problemer, indtil nu!

Jeg har lagt mærke til (håber der er andre derude!), at der er i både min Dokument mappe og på mit C drev er mapper, som er låste.
Jeg har desværre en mistanke om, at jeg har billeder liggende af min datter i den låste billeder mappe, som jeg gerne vil have tilbage.

Men som sagt, den er låst!

Jeg har prøvet at åbne mappen, så siger den at jeg ikke har tilladelse til mappen og hvis jeg fortsætter som administrator, siger den bare at jeg er nægtet tilladelse og jeg skal give mig selv tilladelse i sikkerhedsfanen, men jeg har prøvet.. Det virker ikke!

Maskinen opfører sig nærmest somom at den er et andet domæne, eller (hvilket er det jeg er bange for) den har ikke opgraderet korrekt i Windows 7 installationen.

Kan I hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2009 - 00:23 #1
Prøv dette her:
Højreklik på folderen, vælg egenskaber og vælg fanen "sikkerhed" Under avanceret har du dine tilladelser og ejerskab. Du kan overtage ejerskabet.
Avatar billede justrace Novice
09. december 2009 - 00:25 #2
Nu har jeg ikke prøvet det, men at undlade backup før sådan en risikofyldt operation er lidt mere end temmelig sløset.

Det svarer nærmest til at stille et æg ud på kørebanen i myldretid og håbe det overlever.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2009 - 00:26 #3
Så ikke lige i farten du havde prøvet dette
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2009 - 00:28 #4
Justrace go vending, maybe we can use it in another ...... (Det er jo snart jul)
Avatar billede justrace Novice
09. december 2009 - 00:39 #5
Ja jeg syntes sammenligningen var ret tæt på virkeligheden. :)

Jamen vi ser jo 1000-vis sager om ting der kunne have været reddet ved backup, og når man går i gang får man det også at vide.

Ja vi får nok brug for den igen. *GG*
Avatar billede Torben85 Nybegynder
09. december 2009 - 00:45 #6
justrace:

Rart med noget konstruktiv hjælp, mange tak!

Nu havde jeg ikke lige harddiskplads til en fuld installation + opgraderingsmuligheden i styresystemer er vel netop til det formål, at man vil opgradere et styresystem, men samtidigt beholde filerne..

Håber der er andre med seriøse BUD, i stedet for kritik og bedrevidenhed.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2009 - 01:13 #7
justrace
Det må vel være for din fornøjelses skyld, at du håner spørger,
da han næppe kan bruge det til noget.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2009 - 01:21 #8
Måske er der hjælp her?
Prøv at læse "Blue Hawk" og nedefter.
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=13&tid=413014
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2009 - 01:30 #9
Der er også et link hvordan det i detaljer beskrives, hvordan
man nægter adgang til en mappe.
Selv om dit problem er det modsatte, kan man jo vende proseduren om.
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/how-to-deny-access-to-files-or-folders-in-windows-vista/da/
Avatar billede thov Forsker
09. december 2009 - 02:52 #10
Hvis du booter på en 'Live CD', f.eks. Puppy Linux, burde du kunne kopiere dine filer over på en USB-stick.
http://linux.softpedia.com/get/System/Operating-Systems/Linux-Distributions/Puppy-Linux-1996.shtml
Avatar billede justrace Novice
09. december 2009 - 07:00 #11
Nej, det var IKKE for at håne nogen som off-line så fint skriver, men i håb om at nogen andre som sandsynligvis også vil opgradere i nærmere fremtid, ville se det, og huske den backup, i stedet for bare at læse om en mulig løsning, og tænker at så kan de jo bare gøre det samme.
Avatar billede Torben85 Nybegynder
09. december 2009 - 08:12 #12
Som sagt, burde den backup ikke være nødvendig, men selvfølgelig altid være smart at gøre.

Tror folk godt kan udlede at backup er god ide, ud fra det problem jeg har.
Men lad det ligge.

Off-line og thov:

Jeg undersøger jeres løsninger senere i dag :)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 08:18 #13
vi er lidt ude på gætteri fordi hvilken version af win 7 er det spørgsmålet drejer sig om.

jeg tror det har noget med dine rettigheder at gøre - i windows 7 kan du slå UAC fra i en håndevending men der ligger også en skjult superadministrator gemt -

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/enable-the-hidden-administrator-account-on-windows-vista/

+

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/create-administrator-mode-shortcuts-without-uac-prompts-in-windows-vista/

m.v.h
Avatar billede justrace Novice
09. december 2009 - 08:26 #14
Kunne det evt. opstå ved at brugernavn og password ikke er 100>% identisk med det tidligere?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2009 - 14:09 #15
justrace
"at undlade backup før sådan en risikofyldt operation er lidt mere end temmelig sløset."
Hvis det er skrevet for at hjælpe nogen, bør du nok tænke over,
hvordan du formulerer dig.
Avatar billede Torben85 Nybegynder
09. december 2009 - 19:58 #16
Off-line:
Du ramte rigtigt i første forslag, mange tak!

Jeg fandt umiddelbart ikke nogen billeder jeg ikke havde, desværre, men jeg kan via "Super administratoren" nu åbne alle mapper og se hvad der er i dem..

Nu kan jeg skifte tilbage, vel vidende at de låste mapper ikke indeholder noget :o)

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede Torben85 Nybegynder
09. december 2009 - 19:58 #17
Du må selvfølgelig gerne lige komme med et svar :o)
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2009 - 20:08 #18
Det var da glædeligt:)