Avatar billede haken Nybegynder
09. december 2009 - 10:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Delt sharepoint login med php site

Hej Eksperten

Jeg har et php forum hvor man skal logge ind for at kunne skrive indlæg og kommentare.
Dette skal integreres med sharepoint, så når man er logget ind i sharepoint systemet kan man komme ind på PHP sitet ved at klikke på et link til forummet, men er det muligt for PHP at tjekke om brugeren er logget ind i sharepoint og bruge de bruger oplysninger fra sharepoint.
Det ligger på to forskellige servere og jeg har adgang til PHP serveren, og kan få administratoren for sharepoint til at lave noget der hvis der er brug for det.

Jeg har tænkt på om man evt. har en unik SESSIONID eller noget id i den stil når man er logget ind i sharepoint. Som man kan give med i url'en til forummet. Så man kan få PHP til at kontakte sharepoint med det unikke SESSIONID og få sharepoint til at sende nogle brugeroplysninger tilbage til PHP.

Kan dette lade sig gøre på denne måde?
Avatar billede repox Seniormester
10. december 2009 - 09:42 #1
Du skal nok ikke tænke så meget i sessions som i den traditionelle forstand.

Sessions kan - naturligvis - ikke deles på tværs af domæner. Det du skal fokusere på er hvordan du kan lade brugeren, via sharepoint, logge ind på dit forum.

Alt afhængigt af sikkerheden, kunne man jo gøre det med unikke tokens, som kun sharepoint kender. Eventuelt skifte den random ud, for hvert login for at øge sikkerheden.

Hvis du er meget streng med det, kan du lave et primitiv - dog stadig ret effektivt - handshake via Diffie Hellman metoden. Meen lidt overkill, måske?

Disse kan så udveksles via URL'erne.
Avatar billede haken Nybegynder
17. december 2010 - 09:03 #2
lukker
Avatar billede repox Seniormester
17. december 2010 - 09:06 #3
Jamen, selv tak da - skulle det være en anden gang, springer jeg bare over...