Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
09. december 2009 - 12:57 Der er 8 kommentarer

package javax.xml.rpc does not exist

Nu har jeg Googlet og Googlet og prøvet alle mulige ting, men uden held.
Hver gang jeg prøver at compile noget Java med xml.rpc, får jeg fejlen:

package javax.xml.rpc does not exist

Hvordan tilføjer jeg den pakke på Ubuntu 9.10?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2009 - 14:30 #1
Du angiver en jar fil i classpath til din javac og java kommando (eller tilfoejer i din IDE, hvis du arbejder i en saadan).

Jar filen kommer sammen med noget software der understoetter JAX-RPC.

Java EE SDK, enhver Java EE application server, Axis web service tookit, Axis2 web service toolkit etc. vil alle komme med den.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
09. december 2009 - 14:40 #2
Ok. Så som helt newbee.

Hvordan installerer jeg Java EE SDK og hvordan tilføjer jeg derefter jar filen til min javac og java kommando?

Jeg bruger ikke nogen IDE.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2009 - 15:00 #3
hent http://apache.promotionalpromos.com/ws/axis/1_4/axis-bin-1_4.zip

unzip

javac -classpath .:/et/eller/andet/sted/xmlrpc.jar DitProgram.java
java -classpath .:/et/eller/andet/sted/xmlrpc.jar DitProgram
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2009 - 15:01 #4
Bemaerk ioevrigt at at JAX-WS har erstattet JAX-RPC.

Hvis du genererer stub, saa er du fri for at taenke paa den slags detaljer.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
09. december 2009 - 15:08 #5
Det virkede med jaxrpc.jar istedet for xmlrpc.jar.

Er det muligt, at få tilføjet det som standard så man ikke skal taste det hver gang?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2009 - 15:24 #6
Lav et shell script eller brug ant.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2009 - 15:25 #7
Og sorry about xmlrpc.jar versus jaxrpc.jar - det er naturligvis JAX-RPC vi bruger (og ikke XML-RPC som er en helt anden standard).
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2010 - 04:39 #8
all set ?