Avatar billede Kriegbaum Juniormester
10. december 2009 - 13:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hent værdi fra celle i flere ark til et andet ark

Hej Så har jeg igen brug for lidt hjælp af nogle experter :)
Jeg har et excel ark som jeg laver ordre på. så jeg gemmer en ny hver gang jeg har lavet en ordre.

jeg kunne godt tænke mig hvis man kunne få værdierne fra celle O44
over i et andet ark, for at have et ark med hvad der er solgt for.
er det noget der kan lade sig gøre og håber spørgsmålet er til at forstå
10. december 2009 - 13:27 #1
Er det ark, der er placeret i den samme projektmappe?
Eller er det fra forskellige projektmapper?

Hvis de er placeret i samme projektmappe kan det gøres med en formel efter dette princip:
=Sum(Ark1:Ark10!O44)
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
10. december 2009 - 14:21 #2
Hej

der er flere ark i samme mappe
jeg har delt dem op i små mapper
Fx. Oktober    November    December
jeg kunne godt tænke mig hvis man havde et ark der kunne tage alle beløb i de små mapper og ligge dem i et ark
Avatar billede Schultz Nybegynder
10. december 2009 - 17:07 #3
Åbn de ark du skal bruge, marker den celle du vil have resultatet i og klik på autosum, gå op i "vindue" og skift til det ark du skal hente tallet fra og marker feltet, tryk på enter.
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
11. december 2009 - 08:40 #4
Hej ja det var da en mulighed.

Men jeg har ca. 50 - 60 (Stk Ark) ordre i hver mappe(fx November)
det skal bruges til at lave statestik over hvad der er solgt
Avatar billede Schultz Nybegynder
11. december 2009 - 19:07 #5
2 muligheder:
1. Lav et opsamlingsfelt på hvert hovedark, hvor alle beløb bliver summeret, og overfør så dette resultat til det nye ark.

2. Opret en database der trækker værdierne ud.
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
17. december 2009 - 11:59 #6
Jeg Prøver om jeg kan forklare mig lidt bedre.

Jeg har en mappe(November)
i den mappe ligger der Excel enkel ark. fra (Ordre.014098 til Ordre.014157)60 Excel ark ialt.

Kan man i et nyt ark få den til at trække værdierne fra O44 i alle ark. og skrive dem i det nye ark

Det skal bruges til at give et overblik over salg i hver månede.

Håber det var bedre forklaret
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
04. januar 2010 - 15:52 #7
Er der ingen der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
10. februar 2010 - 16:08 #8
Lukker