Avatar billede partyalarm Nybegynder
10. december 2009 - 18:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mus vil ikke vågne efter slumre (win7)

Hej

Når jeg starter min comp efter den har slumret vil min mus ikke virke før jeg har hivet dens stik ud og sat i igen. Er lidt træls at skulle gøre hver gang. Kører windows 7. Nogen forslag?

Venlig Hilsen
Thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2009 - 19:07 #1
Din mus kører forhåbentligt usb, for at trække stik ind med ps2 stikket kan ødelægge computeren.
men jeg går ud fra den er usb, og så skal du nok prøve at gå ind i enhedshåndtering og trykke dig ind på egenskaber for mus.Prø vat gå ind i stømstyring, og se om den er at til at slukke for at spare strøm. Jeg er ikke sikker på det løser de, men prøv det.
Avatar billede partyalarm Nybegynder
10. december 2009 - 20:59 #2
Selvfølgelig er det USB ;).
Jeg gik ind som du skrev og det så sådan her ud:
http://imageshack.dk/imagesfree/hAW74987.png
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2009 - 21:11 #3
Det ser fint ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2009 - 21:19 #4
Den virker nomalt når du genstarter eller starter fra slukket tilstand?

Du kunne prøve at gå ind på Microsoft Update og se om der er en driver til dine usb porte. Brug Brugerdefineret.
Avatar billede partyalarm Nybegynder
12. december 2009 - 14:52 #5
Det kun efter computeren har slumret at problem opstår.

Hvordan vælger jeg brugerdefineret i windows update når jeg kører win7? Synes ikke jeg lige kan gennemskue det.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 16:47 #6
Ved det faktisk ikke. Troede det var på samme måde som med xp, hvor man kunne vælge de opdateinger der sikkerhedsmæssigt var vigtige, og de brugerdefinerede der tog hardware mm. Men sådan fungerer det åbenbart ikke med Win 7. I XP kan man vælge "hurtig" eller "brugerdefineret", hvor hurtig er sikkerhedsopdateringer.
Avatar billede partyalarm Nybegynder
12. december 2009 - 19:45 #7
Ja, jeg havde også tidligere winxp inden jeg opgraderet og kan også godt nikke genkende til hvad du skriver.

For lige at gøre sagen lidt mere mærkelig, så virker scrolen selvom jeg ikke kan flytte musen rundt.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 10:14 #8
Hej Thomas, har du en almindelig mus, så vi kan se i enhedshåndteringen, om den melder fejl efter opstart. Måske kunne vi også få klargjort om det er hele usb delen der ikke virker, elller det kun er din mus. Du skal have begge mus på samtidigt. Melder den fejl vil der være gule markeringer i enhedshåndteringen.
Avatar billede partyalarm Nybegynder
12. februar 2010 - 11:43 #9
Jeg har løst problemet mere eller mindre. Hvis man vækker min computer fra slumre tilstand, hvor mussen ligger på sin sorte måtte, virker den ikke. Men men, hvis man vækker computeren imens mussen ligger på min bordplade virker den perfekt og man kan flytte den op på måtte efter "opstarten".