Avatar billede borrisholt Novice
11. december 2009 - 10:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cannot load oci.dll library (error code 193)

Hej Eksperter

Jeg vil gerne starte med at sige jeg ved ikke ret meget om Oracle. Så hvis jeg stiller "dumme" spørgsmål så ved i hvorfor.

Jeg har en windows 2008 Server med en Oracle 11 database. Jeg har et program der skal forbinde til databasen. Den bruger OCI til at forbinde med.

Men når jeg prøver at forbinde får jeg en fejl:
Cannot load oci.dll library (error code 193).  The oci.dll library may be missing from the system path.

Problemer er at OCI.DLL ligger på path. Det er jeg 100% sikker på.

Så spørgsmålet er hvad gør jeg galt.

Jens B
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2009 - 15:08 #1
Har du proevet at bruge dependency walker eller lignende tools til at se om der er problemer med nogle andre DLL som kraeves?

Jeg har foer oplevet at "kan ikke loade foobar.dll" betyder "kan ikke loade foobar.dll fordi der mangler en anden dll".
Avatar billede borrisholt Novice
11. december 2009 - 16:53 #2
Nå ja jeg fandt svaret .... Det havde SLET ikke noget med Oracle at gøre ...

Jeg har et program der kan forbinde til flere Databaser : Oracle, msSQL og Advantage ...

Problemet er at Advantage delen loader sin driver uanset om jeg skal  tilgå en Advantage database eller ej.

Driveren til Advantage kan ikke køre på en 64 bits Windows.

"Cannot load oci.dll library" ... Var bare en følge fejl.

Hvis du vil have points så sig til.

Jens B
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2009 - 03:04 #3
Jeg synes ikke at jeg har bidraget med noget her.
Avatar billede borrisholt Novice
26. december 2009 - 22:27 #4
Så lukker jeg