Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 21:48 Der er 12 kommentarer

Formatering af pc med Windows 7

Hej!

Jeg sidder og har bandet af min pc hele dagen. Jeg var desværre dum nok til at køre Windows Update på min pc med Windows 7, og har nu sort skærm hver gang jeg starter op. Problemet kan løses ved at gå gennem joblisten når man får sort skærm, men Windows 7 siger der er opstået en fejl og lukker joblisten inden jeg kan nå at gøre noget.

Derfor vil jeg formatere min pc og geninstallere Windows 7. Problemet er at jeg min PC ikke booter fra min windows 7 da den siger at bootfilen mangler på disken (Og ja, den er indstillet korrekt i bios).

Hvordan kan jeg formatere mit C-drev og få installeret windows 7 igen? Håber på hurtig hjælp, for pc'en skal bruges i morgen...

På forhånd tak :)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2009 - 21:53 #1
Hvis du sætter cd'en i og starter en ny install og kommer hele vej en til hvor du kan installere er der ihvertfald på min ultimate en mulighed for at reparere!
15. december 2009 - 21:54 #2
Du er 100% sikker på at den Booter fra CD/DVD ?

Hmmm... er det en original WIN7 DVD ?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 21:56 #3
Nej, det er ikke en original Win7 DVD. Har en original nøgle til den, men computeren er købt brugt og kom med en brændt skive.

Og under installationen siger den at jeg ingen drev har :S
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 21:59 #4
Jeg er ved at hente Ubuntu men den er færdig med den download om 1½ time, og håbede på en hurtigere løsning. - Og vil det overhovedet være en løsning at gøre det den vej igennem?
15. december 2009 - 22:09 #5
http://www.helgec.dk/vista-install.html - næsten det samme som Win7...
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 22:12 #6
Problemet er ved Figur 7. Der kommer ingen harddiske :S
Avatar billede strych9 Praktikant
15. december 2009 - 22:21 #7
Ved du tilfældigvis hvilken storage controller du har i maskinen? Den mangler jo en driver til den. Når den ikke har driveren til controller, så kan den ikke se enhederne der er sluttet til den.

Der er en tast man trykker under installationen hvis man vil tilføje en tredjeparts storage driver.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 22:23 #8
Sidder ved en Lenovo t500... - Det er vidst det bedste svar jeg kan give dig...
Avatar billede strych9 Praktikant
15. december 2009 - 22:33 #9
Så det er stensikkert en Intel SATA driver der skal bruges. Muligvis en af .inf filerne i den her: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-70477.html

Sjovt nok installerede jeg Win7 på en lidt ældre Lenovo T60 model, og der var driveren - faktisk samtlige nødvendige drivere - jo godt nok inkluderet på DVD'en. Sikker på at den der DVD er ok?
15. december 2009 - 22:54 #10
... Jeg har ikke oplevet noget problem mht. SATA driver & WIN7 ???

Også tilfældigvis på en Lenovo t500 samt T60 ...
(Bios - Load DEFAULT setting ?)
Avatar billede strych9 Praktikant
15. december 2009 - 22:57 #11
Ja det er det jeg siger. Det burde fungere out of the box..
Så det er:
1) Defekt hdd
2) Forkerte bios settings
3) Fubar installationsmedie (måske en beta version af Win7?)
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 23:16 #12
Jeg frygter lidt at det er nummer 3 der er svaret. Jeg må prøve at få fat i en original cd så. Tak for hjælpen i hvert fald! Vil prøve mig frem :)