Avatar billede donlup Nybegynder
15. december 2009 - 22:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lav en søgefunktion, og hvad er så det lige?

Okey så jeg sidder her og sveder lidt over noget informationsteknologi lige før ferien og støder på dette under en af opgaverne.

Lav en Søgefunktion, Kald den Søgning (doh). Sørg for felterne er løst.

Det er en lille bitte database over nogle spille film. som har to tabeller.

Til hjælp har jeg fået Acces 2007 for alle men jeg kan desvære ikke finde noget som omhandler dette, er det fordi min lære har valgt et ord som med vilje skal kaste mig af sporet eller har jeg over set noget ganske enkelt :)

Mvh Jens
Avatar billede Boenne65 Nybegynder
15. december 2009 - 22:32 #1
Du skal ind under Forespørgsler.. her vælger du "Ny"
og vælger designvisning.. og opretter de felter fra den tabel du vil hente dine oplysninger fra..
Avatar billede jps6kb Novice
15. december 2009 - 22:35 #2
Hej,

En søgefunktion kan f.eks. være en forespørgsel på titel. Jeg er ikke lige så ferm til Access, men jeg mener faktisk, at der er noget søgeværktøj indbygget... prøv at kigge på det her: http://database.ittoolbox.com/documents/creating-a-search-in-access-14042
Avatar billede Boenne65 Nybegynder
15. december 2009 - 22:44 #3
Hvis du f.eks. vil lave det så man kan søge på et titelnavn kan du i feltet "kriterer" under kollonnen med "Titel" skrive:
Like "*" & [Indtast titel:] & "*"

når du så afspiller "søgning" får du et felt op.. her skriver du titlen på filmen og trykker ok.. hermed får du samtlige data for den pågældende film - afhængigt af hvilke felter du har valgt at tage med i forespørgslen..
Avatar billede donlup Nybegynder
15. december 2009 - 22:46 #4
Hvad så med at låseoutputtet?
Avatar billede Boenne65 Nybegynder
15. december 2009 - 22:59 #5
Hvis det er en fast søgning på en titel som f.eks. "The Terminator"
så vil søgningen altid give det samme resultat.. Der skriver du i feltet søgekriterie - The Terminator
Avatar billede donlup Nybegynder
15. december 2009 - 23:03 #6
nej det som undre mig er den sidste ting her sørg for felterne er låst jeg er ikke klar over hvad der menes med dette om resultatet skal låses eller? så jeg hører gerne hvordan i tolker det?
Avatar billede Boenne65 Nybegynder
15. december 2009 - 23:18 #7
Åbn forespørgselen i designvisning.
højreklik på et vilkårligt sted uden for tabellen og vælg Egenskaber

Klik på den ønskede indstilling af egenskaben Postlåse

Vil tro det er det som menes.. så det kun er dig der kan ændre i postsættet f.eks..