Avatar billede drstein Novice
16. december 2009 - 09:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder i vhdl og fpga

Hej
Jeg vil godt i gang med at skrive vhdl-kode og øve på en fpga. Har I et godt bud på et fornuftigt evaluation-kit? Skal man vælge Altera, Xilinx eller hvad er et fornuftigt valg?
Avatar billede superanden Nybegynder
16. december 2009 - 10:25 #1
Du skal vælge Xilinx efter min mening de har de bedste værktøjer, og de har både en gratis fpga simulator og synthesizer.

Hvis du er studerende så er der rigtig mange penge at spare på at købe et evaluation kit på : http://www.digilentinc.com/Products/Catalog.cfm?NavPath=2,400&Cat=10

Vælg det board du vil afhængig af hvilke I/O du ønsker. Et godt begynderkit er f.eks. Spartan 3E Starter Board som kan fås til 149$.

Personligt synes jeg det lidt større board XUP Virtex-II Pro Development System er klart det fedeste. Det har uanede muligheder og I/O porte og det er meget billigt hvis du er studerende. (299$). Virtex II-Pro FPGA'en indeholder desuden 2 powerpc'er som du kan køre dual core linux på. Dette gør det muligt for dig f.eks. at lave grafikkort/lydkort i FPGA'en og så køre linux på fpga'en. Samtidigt sidder der en 32bit D/A converter så du kan lave dit VGA output med 32bit farver. Der er desuden en DDR SD-RAM blok så du kan lære hvordan de virker også.
Avatar billede superanden Nybegynder
16. december 2009 - 10:25 #2
du skal kopierer hele addressen før den virker altså med ,400&Cat=10 og sætte ind i addresse feltet.
Avatar billede drstein Novice
17. december 2009 - 10:27 #3
Hej
Tak for svaret. Det prøver jeg.
Mvh
Drstein
Avatar billede ostehamster Nybegynder
01. marts 2010 - 15:53 #4