Avatar billede kheu_uou Nybegynder
16. juli 2001 - 16:01 Der er 9 kommentarer

HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeg har en side med en htmlform der poster til det her asp script

<%@ Language=\"VBSCRIPT\" %>
<% Response.buffer = True %>
<%
ting = Request.Form(\"billedid\")
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};  DBQ=E:\\Inetpub\\db\\kanal1\\nyheder.mdb\"
SQL = \"UPDATE nyheder set dato= \'  \"& Request.Form(\"dato\") & \" \',  overskrift=\'  \" & Request.Form(\"overskrift\") &\" \' ,  historie=\' \" & Request.Form(\"historie\") & \" \', forfatter= \' \" & Request.Form(\"forfatter\") &\" \',  email= \' \"  & Request.Form(\"email\") &  \" \'  WHERE billedid =\" &ting
set rs = Conn.Execute(SQL)
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Response.Redirect(\"overskrifter.asp\")

%>

men jeg får den her fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression \'billedid =\'.

/test2/opdater_historie.asp, line 8

er der nogen der sige mig hvad dere r galt i min sql streng?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2001 - 16:04 #1
Nej ikke når du bare skriger HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i titlen på dit spørgsmål!
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. juli 2001 - 16:09 #2
variablen \"billedid\" er sikkert tom. Tjek om du staver det ens i afsender-asp\'en og modtager-asp\'en. Det er højest sandsynligt det der er problemet
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. juli 2001 - 16:11 #3
og jeg må gi\' ezolu ret... Skriv noget mere sigende som topic næste gang - det er jo dybt intetsigende at skrive \"HJÆLP!!!!\"
Avatar billede kheu_uou Nybegynder
16. juli 2001 - 16:20 #4
hallo det er altså en syntax error og nej variablen er ikke tom
Avatar billede hagi Nybegynder
16. juli 2001 - 16:20 #5
prøv at skrive sådan
WHERE billedid = \'\"&ting&\"\'
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2001 - 16:21 #6
Du kan jo også lave en \"sikkerhedsventil\", som sender brugeren tilbage til den foregående side, hvis ting = \"\":

Indsæt følgende efter respones.buffer = true:

<%
if request.form(\"billedid\") = \"\" Then
Response.Redirect(\"\" & request.servervariables(\"http_referer\") & \"\")
end if
%>
Avatar billede kheu_uou Nybegynder
16. juli 2001 - 16:28 #7
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e07\'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.
/test2/opdater_historie.asp, line 13

virkede stadig ikke nu kom den med den her fejl
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2001 - 15:04 #8
Mon ikke det er lukketid?!?
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. maj 2003 - 16:17 #9
Det burde være på tide at lukke nu...