Avatar billede Wowjoeys Nybegynder
22. december 2009 - 17:21 Der er 6 kommentarer

Mediecenter

Jeg har tænkt på at bygge et mediecenter. Så jeg mangler nogle gode tips og råd, som f.eks, hvor køber jeg delene henne billigst, og hvilke dele skal jeg købe fordi det skal være meget støjsvagt.

En anden ting jeg har tænk på. Jeg kunne bruge min gamle stationær som mediecenter. Så kunne den stå i et andet rum, og det eneste man behøver at have i stuen er en ekstern dvd-player og en modtager til fjernbetjeningen, og man skal jo selvfølgelig have nogle forlængerkabler. Er det en tåbelig idé??? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2009 - 18:16 #1
I princippet behæver du jo ikke have en dvd afspiller i stuen, hvis du har dvd drev i computeren. Med en trådløs mus med god rækkevidde, kan man jo styer det hele inde fra stuen, hvis du får billedet fra computeren ind på skærmen i stuen. Lyden fra computeren kan med fordel sættes til et ordenlig anlæg, og så kører det.
Avatar billede Wowjoeys Nybegynder
22. december 2009 - 19:38 #2
Hvis jeg skal bruge min gamle pc, så skal den stå i værrelset ved siden af stuen, og derfor skal jeg også have et dvd drev i stuen. :-)
Avatar billede enriko Nybegynder
22. december 2009 - 21:28 #3
Før du overhoed starter så se  hvad der findes af medicenter  på markedet, det er altid sjovt at lave tingene selv, men det er ikke sjovt hvis det kommer til ligge i samme pris klasse som noget du kunne have købt færdig-samlet :)

Jeg vil selv lave et , med bluray hele molevitten , men det kræver lidt tid osv. jeg venter lidt endnu :)

Men jeg vil råde dig til starte en god søgning på Google , som er berømt for  vejlede dig til flere god sider , hvor folk har givet en god instruction om hvordan de har lavet deres eget og med  lidt indblik i deres problemer som dukkede op .

Når du har fundet af hvad du skal købe , så besøg edbpriser.dk for at finde den bedste og billigste pris ,  så brug trustpilot.dk for at finde en butik  der har et godt rygte og yder en god service .

Jeg håber det hjælper dig et skridt videre , men husk og opdatere tråden her , så kan jeg da følge med :)
Avatar billede Wowjoeys Nybegynder
23. december 2009 - 10:53 #4
Jeg har besluttet mig for at bruge min gamle pc. Som jeg tidligere har skrevet, skal den stå i værrelsen ved siden at stuen, så dvs at der skal trækkes div kabler i stuen. Kan man få en fjernbetjening hvor man kan tænde og slukke for pc'en? Det ville gøre det dejlig nemt :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2009 - 10:59 #5
I bios kan man på nogle bundkort aktivere at pc starter med et tryk på en taste på tastaturet.
Avatar billede Wowjoeys Nybegynder
23. december 2009 - 12:26 #6
Cool... jamen så har jeg jo snart banket et billig mediecenter op. Det kræver vel ikke vilde af hardware..? jeg tænker på cpu og ram.