Avatar billede borrisholt Novice
24. december 2009 - 13:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 2008 og optage TV

Hej Eksperter

Jeg ønsker at optage TV på min Windows 2008. Og jeg er ved at løbe tør for ideer.

Jeg har installeret TV kortet

Jeg har Googlet LÆNGE efter en måde at installere Media Center i min 2008. Det kan ikke lade sig gøre, og Microsoft kan ikke se nogen grund til at man skal kunne.

Jeg har forsøgt at installere WM Ware og så installere en Windows 7 i den. Det går fint, men så kan den ikke se mit grafik kort, og så er jeg lige vidt.

Jeg har forsøgt med en SunBox, samme resultat som WM Ware.

Jeg har forsøgt med Medie Portalen ... Den kan ikke se mit TV kort.

Så har jeg forsøgt med WinTV som følger med mit TV kort (et hauppage kort) med der virker installationen ikke. Jeg får bare en fejl om at "Tool for creating autoplay CD and DVD discs has stopped working"

Så nu er jeg temmelig meget på bar budt.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2009 - 14:05 #1
Det forstår jeg ikke rigtigt? jeg har Windows Media center
%windir%\ehome\ehshell.exe
Den var med da jeg installerede win7 godt nok en Engelsk udgave Ultimate som jeg har fordansket med Windovs update Dette er hvad der står og når jeg sætter min USB.MPEG4 Tuner i så popper den op og så søgte jeg efter Programmer og da jeg bor i grænselandet fik jeg 78 kanaler hvor af en del var kodet (BOXER) men det virker da udemærket med optage og afspille funktioner!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. december 2009 - 14:21 #2
Problemet er jo grundlæggende, at Win2008 er et server-operativsystem, beregnet på at udføre serverfunktioner.

Og det vil aldrig inkludere mediefunktioner - så jeg tror desværre projektet er dødfødt... Største chance ville jeg nok give med WMWare eller MS VirtualPC... - men siden det ikke virker, tror jeg ikke på du får en fornuftig løsning... - andet end at reinstallere med en ren Win7
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2009 - 14:29 #3
UF #2 har ret da var jeg for hurtig undskyld!
Avatar billede borrisholt Novice
25. december 2009 - 08:17 #4
Mit TV kort sidder i USB porten, så virtual PC er udelukket. Den understøtter nemlig ikke USB.

Det der er humlen er jeg har en Dell server som jeg ønsker at køre et Server OS på fx 2008. Det skal være en Windows det andet kan jeg ikke finde ud af, og har ikke tid til at sætte mig ind i.

En mulig løsning vil være hvis nogen ved noget om visualisering, om hvordan man får det virtuelle OS til at se ens grafik kort. Så kunne jeg bare installere en Win 7 virtuelt og alle problemer vil være væk.

Så jeg er ikke 100% fokuseret på at det skal være Win 2008 der optager mit TV, det kan lige så godt være et virtuelt OS.

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
26. december 2009 - 22:25 #5
Jeg er kommet et stykke videre ... Jeg har installeret VMWare Server. Det giver i hvert fald en højere grafik opløsning, men den vil ikke installere mit TV kort korrekt .... det er ikke nemt at være mig.

Sprøgsmålet er lukker jeg. fordi jeg spørger videre om  vmWare i en anden tråd.