Avatar billede blanken Praktikant
26. december 2009 - 16:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Strømsvigt og pc er død

Hey,

I går havde vi et kort strømsvigt på omkring, hvor vores lys blinkede et kort sekund. Knægtens computer (stationær) gik ned og vi har siden ikke kunne få den til at virke.

Når han tænder for den kan vi høre at blæseren kører rundt men skærmen fortæller at der ikke er noget signal. Der er ligesom ikke forbindelse.

Vi er ganske lost og vi har ikke en disse forstand på løsninger. Kan det være skærmen eller er comp. blot brændt af nu?

Comp. er omkring 3 år gammel.
Avatar billede rebecca Novice
26. december 2009 - 16:50 #1
Computeren kan godt være brændt af, men prøv først at tage strømstikket helt fra og holde powerknappen inde i 20 sek eller til den lyser kortvarigt dette gør at du får tømt komponenterne helt for strøm. prøv derefter at sætte strøm til igen og starte pc'en.
Avatar billede rebecca Novice
26. december 2009 - 17:01 #2
Ps...Man kan købe strømudtag/stikdåser som beskytter pc'en mod fejlspændinger ved f.eks. lynnedslag....

Hvis ovenstående ikke hjælper kan du prøve følgende.:(behøves ikke at blive gjort i nævnte rækkefølge)

1. Resette bios gøres ved at fjerne det lille knapcelle-batteri som sidder på bundkortet kortvarigt (ca. 30 sek.)

2. Afmonter grafikkort og derefter montere det igen for at eleminere en evt dårlig forbindelse her.
Avatar billede blanken Praktikant
26. december 2009 - 17:15 #3
Tusind tusind tak for hurtig hjælp, det virkede at fjerne strømstikket. Comp. er kørende igen.

Bedste hilsner
Avatar billede Freshsto Nybegynder
26. december 2009 - 18:00 #4
En anden mulig løsning er osse at bare pille skærmen helt fra og prøve at starte din PC op og høre hvor langt den kommer.. Selvom der ikke er skærm til så vil du kunne høre når den kommer til Login Menyen..Hvis du har Password protect på.. ellers vil du høre at den bare logger ind med den sædvanlige windows lyd.

Men Du skriver intet om om at computeren Booter op ... og der bare ikke er noget Signal.. til Din Monitor/flat screen

Men de ting der kan være galt er RAM/Processor/BIOS.. skærmen har ingen betydning for din opstart af comp
Avatar billede rebecca Novice
26. december 2009 - 22:08 #5
Godt det hjalp :o) Godt nytår
Avatar billede daviid Nybegynder
02. juni 2012 - 01:55 #6
hej allesammen.
jeg har en coolermaster, og da jeg spillede på den, gik der en sikring i huset mens min computer var tændt. efter strømmen var gået i huset kunne min computer ikke tænde har prøvet nogle ting for at få den til at virke. HJÆLP MIG!!!.

hilsen daviid