Avatar billede blanken Praktikant
26. december 2009 - 20:47 Der er 20 kommentarer

Hvad skete der i DK i 1991

Jeg skal finde en masse info om, hvad der skete i danmark i året 1991 og gerne i måneden december.

Er der nogle der har nogle ideer til, hvor jeg skal starte henne for at finde disse oplysninger?
Avatar billede riversen Nybegynder
26. december 2009 - 20:53 #1
vi tabte kvalen til fodbold EM '92
Avatar billede riversen Nybegynder
26. december 2009 - 20:53 #2
det var ca. det eneste tror jeg
Avatar billede blanken Praktikant
26. december 2009 - 20:57 #3
Jeg ved at folketinget vedtog at hæve momsen fra 22 til 25 pct. gældende fra nytår, men andet har jeg desværre ikke kunne finde.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. december 2009 - 21:01 #4
#1 men vi vandt den!!! imod TYSKLAND det er næsten det største i mit liv!
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 21:02 #5
Mazda 787B. Det er bilen der vandt Le Mans 24-Hour Racet i 1991 - Det var iøvrigt den første Japanske sejer nogensinde, og der er til dato stadig ikke andre Japanske bilproducenter der har vundet dette løb.
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 21:04 #6
Superfos i Bindslev brændt
En brand natten til den 10. april 1991 på Superfos Korn i Bindslev stoppede fabrikationen af foderstoffer på grund af de ødelæggelser branden forvoldte.
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 21:05 #7
hvis alt var så nemt at løse ja så

fundet på Google,,,
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 21:06 #8
Topmødet i Maastricht (Holland) i december 1991 vedtog på baggrund af regeringskonferencerne «Traktaten om Den Europæiske Union», der blev underskrevet den 7. februar 1992
Avatar billede blanken Praktikant
26. december 2009 - 21:10 #9
@gunfar - var det i DK ???
JA, vi vandt i 1992 !!!

Episoden skal være foregået i DK og i 1991 ... det er derfor det er så svært, at finde noget. Tror at det er for langt tilbage, at google dette. Jeg er blevet henvist til et bibliotek inde i København, der har eksemplarer af diverse aviser fra dette årstal, men har desværre ikke lige tiden til dette.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2009 - 21:10 #10
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 21:13 #11
har fundet det hele på google

skrev således

hvad skete der i året 1991
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 21:16 #12
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 21:29 #13
så fandt jeg noget fra DK

Den danske lovgivning om beskyttelse af dyr trådte i kraft i 1991 (Dyreværnsloven fra 1991). Loven omfatter ingen særlige regler om genetisk modificering af dyr men angiver, at dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes så godt som muligt mod smerte, lidelse, frygt, varige men og væsentlig ulempe (alt som er dårligt eller uegnet for dyret). Den danske justitsminister kan fastlægge mere specifikke regler samt forbyde brugen af bioteknologi, genteknologi og tilsvarende for landbrugsdyr. Men dette har endnu ikke været tilfældet. (Dyreværnsloven fra 1991)

god vind
Avatar billede blanken Praktikant
26. december 2009 - 21:34 #14
Jeg har selv fundet: http://www.sket.dk/ og det er nok det tætteste jeg kommer. Ganske udmærket side.

Det er kun for sjov (fødselsdag), at jeg skal bruge informationerne. Ideen var at finde "sladder" for året 1991.
Avatar billede strych9 Praktikant
26. december 2009 - 21:50 #15
Gå ned på biblioteket og sig at du gerne vil læse aviserne fra december 1991. Det skal selvf. være på centralbibliotekets læsesal du spørger.
Sidst jeg gjorde det kunne jeg læse dem på mikrofilm, men mon ikke de har noget andet i dag.
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 21:55 #16
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2009 - 00:06 #17
Måske er 1991 udgaven af bogen "Hvem Hvad Hvor" tilgængelig på dit bibliotek.
Avatar billede blanken Praktikant
27. december 2009 - 15:50 #18
Hmm, jeg vidste egentlig godt, at der nok ikke fandtes et enkelt svar på mit spørgsmål. Jeg forsøger biblioteket i morgen.

Tak for jeres ideer og kommentarer til evt. løsning. Læg derfor venligst et svar - I har alle været behjælpelige og lagt energi i spørgsmålet.
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. december 2009 - 16:42 #19
god jul stadig
Avatar billede strych9 Praktikant
27. december 2009 - 21:04 #20
ping.