Avatar billede cali1 Mester
26. december 2009 - 22:43 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Virus downloadmaster

Har jeg fået virus?

Får denne programfejl
l userinit.exe instruktionen ved "0x7c91b21a"  "0x000000010" hukommelsen kunne ikke "written"

og fejlen gentager sig så i andre programmer også - og jeg får en mærkelig side op hvor der bl.a. står noget med k 706013000 og 4460. jeg kan ikke komme til mit skrivebord ligesom mine programmer ikke vil starte op - på den side der kommer op står noget med download master - og så ellers en række mærkelige tegn.

Kører XP pro.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2009 - 23:02 #1
Kan du staret op i fejlsikret tilstand, og komme til at systemgendanne?
Avatar billede cali1 Mester
26. december 2009 - 23:09 #2
jeg kan godt starte i fejlsikret tilstand men jeg kan ikke systemgendanne da mine programmer ikke vil starte op :-(  der er også en stor hvid flade der gør at jeg ikke kan komme til  arbejde på skærmen...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2009 - 23:16 #3
Denne guide som jeg har fundet her omhandler userinit.exe problemer efter spyware angreb. Prøv og se om den kan hjælpe dig:
http://www.eksperten.dk/guide/651
Avatar billede cali1 Mester
26. december 2009 - 23:38 #4
puha 220661 jeg kender intet til den recovery console - er der andre metoder der er lidt nemmere at gå til - repair fx. - men måske jeg skulle sætte mig grundigt ind i tingene i morgen. Synes det er en stor mundfuld...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 08:38 #5
Har/kan du tage backup af de ting du vil passe på?
VIGTIGT!!!!

Har du en cd med Xp Pro kunne vi jo prøve at lave en repair af Windows. Måden vi gør det på er at vi lægger den ovenpå den anden installation du har. Operationen skulle ikke (hvis det gøres rigtigt) slette nogle ting på computeren, men lægge nogle friske istallationsfiler ovenpå de gamle.Her er en guide til det:  http://spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/repair-xp.htm
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 08:38 #6
Er det måske muligt at overskrive alle filerne på pcen fx. via kommandoprompt - uden at jeg mister noget af det materiale jeg har liggende??
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 08:42 #7
Tror lige vi skriv i samme øjeblik. Er #5 en mulighed?
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 08:52 #8
Jeg har en xp-pro cd, men den hører til min gamle pc, får jeg problemer med licensnummer og den slags hvis jeg kører den??
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 08:58 #9
Er det en oem lisens der er på begge pc'er?
Og er de fuldstændig de samme versioner? Vigtigt!!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 09:03 #10
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand, og vælge "sidste tilstand hvor systemet virkede".
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 09:29 #11
Tror ikke der er oem på den nye. Har en cd her hvorpå der står: Kun til distribution sammen med en ny pc. Kontakt producenten af din computer for at få teknisk support. Der står også på den at det er en version 2002 fra 2004 og et artikelnummer.

Jeg kan desværre ikke komme til at tage backup, da virussen gør at jeg ikke kan starte programmer op.

Det er man stationær pc det er gået ud over så nu skriver jeg fra min lille bærbare. Kan jeg evt. koble pcerne sammen med et null modem kabel og lave noget smart ad den vej???
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 09:31 #12
Har du prøvet #10???
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 09:40 #13
Ja jeg har prøvet #10 den reagerer på samme måde som hvis jeg åbner normal og virustegnene viser sig med de exe filer som er beskadiget og en hvid skærm hvor der står noget mærkeligt og et ur der kører...
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 09:47 #14
Jeg kan lige nævne at jeg har prøvet at køre sfc /scannow men det ville den heller ikke - det har ellers løst problemer tidligere.
Avatar billede b-and Novice
27. december 2009 - 10:59 #15
Kaspersky har lavet en Rescue CD der kan bruges, når/hvis du slet ikke kan komme ind i Windows, eller hvis du ikke kan få installeret andre værktøjer.

Du skal brænde den ISO-fil, du henter fra Kaspersky og derefter starte computeren fra CD'en.

Hent ISO-filen herfra:
http://devbuilds.kaspersky-labs.com/devbuilds/RescueDisk/

Hent filen og gem den på skrivebordet, på en velfungerende PC - det er en ret stor fil på 100 MB så du skal være lidt tålmodig.

Dobbelt-klik på den downloadede fil. Nu skulle dit brænderprogram gerne starte op og klare brændingen, er det ikke tilfældet åben da dit brændeprogram > Filer > Åben > naviger til skrivebordet og find den downloadede fil og brænd den som en ISO.

Efter brændingen lægger du din nye Rescue CD i den defekte maskine og genstarter.

Lad maskinen boote op på CD'en og lad programmet opdaterer sig over nettet - vil nok kun virke på en maskine med kabel - så er det en bærbar så put et net-kabel på isenkrammet.  Ikke mulighed for det, så kør alligevel CD'en - så håber vi den alligevel kan få bugt med det som driller.

Du kan også bruge CD'en til at hente de filer ud som ikke må gå til hvis det ender med en formatering/gendannelse til fabriksindstillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 11:40 #16
Om det er en oem licens kan du se hvis du højreklikker på denne computer og vælger egenskaber. Her vil det fremgå.
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 12:06 #17
Hej b-and - nu har jeg foretaget manøvren. Nu får jeg et billede der hedder warning - operating system of your computer has been shut down incorrectly. File system is going to be mounted. Tprocedure may cause damage to it. To avoid file system corruption you are advised to shut down tee operating system correctly before using kaspersky rescue disk.

Så står der do you wish to continue og valget mellem continue - skip og restart computer. Det sidste har jeg prøvet - hvad gør jeg så nu???

På forhånd tak.
Avatar billede b-and Novice
27. december 2009 - 12:18 #18
Lukkede du programmet ned med "hovedafbryderen" tænd/sluk knappen??

Hvis ja, så genstart og lad maskinen boote op på Recovery disken.  Har du ikke gjort det - så fortsæt.

Lidt mere manual her > http://www.fromsej.dk/Vejledninger/html/kasres.html
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 12:29 #19
Senest lukkede jeg på hovedafbryderen fordi boot blev sprunget over, nu har jeg bootet med f12 og kører rescue-safe mode - håber jeg har held med manøvren... Den bliver bare ved med at stå og sige kavrescue og så og blinke, hvad så nu??? - kan ikke lige genkende fromsejs vejledning - idet jeg ikke kan kommme på nettet..
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 12:41 #20
Er kommet på nettet nu efter igen at have genstartet - lad os se hvad der så sker...
Avatar billede b-and Novice
27. december 2009 - 12:49 #21
Det lyder godt - men det kan godt ta' lang tid, så tålmodighed er en dyd… *S*
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 12:54 #22
Troede jeg var kommet på nettet, men det var bare løgn, kører programmet uden update og lad os se hvad der sker??? Ja b-and den med tålmodigheden er god, den plejer jeg også selv at bruge - men lige nu er tålmodigheden på et meget lavt niveau, og jeg kan se det tager en rum tid før programmet har scannet disken igennem...., så rolig nu - men kors hvor er det svært ;-)
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 15:29 #23
Det var kedeligt kaspersky fandt intet....
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 15:38 #24
#16?
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 15:47 #25
Jeg kan desværre ikke komme ind og checke mine programmer kører ikke.., har lånt en ikke oem af en kammerat den skulle virke, skal jeg køre genoprettelseskonsol først eller skal jeg gå direkte til repair?
Avatar billede b-and Novice
27. december 2009 - 15:49 #26
Er det rigtigt forstået, at du har ingen netadgang på den omhandlende maskine?
Kommer der nogle popup vinduer når du starter?
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 16:16 #27
Ja ingen netadgang der kommer nogle popup vinduer omhandlende nogle exe.filer som man så kan trykke ok eller annuler.

Er gået i gang med genoprettelseskonsol....
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 16:22 #28
Når vi ikke er sikker på de omtalte versioner af xp skal vi nok prøve genoprettelseskonsollen først. Jeg har fundet en side der beskriver, hvordan den bruges.Gå ned på siden til "Sådan bruges genoprettelseskonsollens kommandoprompt". Her står hvordan den bruges og hvilke kommandoer man kan bruge. http://support.microsoft.com/kb/307654

Prøv at køre en chkdsk med kommandoen chkdsk.
Hav cd med xp i maskinen hvis den skal bruge filer der ikke er på computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 16:29 #29
Kommmandoen er chkdsk /p /r
Husk afstanden mellem chkdsk og / og P og /! Vigtigt!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 16:36 #30
Glemte at skrive parametret. chkdsk c: /p /r
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 17:21 #31
220661 så er den kørt og jeg får stadig samme fejlmeddelelser op - så nu er der kun en vej og det er repair...
Avatar billede b-and Novice
27. december 2009 - 17:28 #32
Har du data på den maskine der er vigtige?

Hvilken maskine der det - mærke, model/nummer.
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 17:35 #33
Det er en fujitsu siemens primergy echonel opr. en server men jeg bruger den som pc - kan jeg nå at komme til at redde nogen filer og dokumenter tror du b-and? Jeg prøvede at sætte en extern hd på men den viste sig ikke på drevet - så nok en driverfejl....
Avatar billede b-and Novice
27. december 2009 - 17:44 #34
Følg denne guide - og red dine data > http://bjergs.net/puppy_live.html

Så formater den blikæske - den er så genneminficeret at det vil være mit forslag til dig.
Metoden skulle du kunne finde her > http://www.pc-ap.fujitsu.com/support/recovery_process.html
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 17:53 #35
Ja når du ikke kan redde den med chkdsk fra gendannelses konsol, så er jeg fuldstændig enig med b-and i #34.
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 19:50 #36
jeg ved endnu ikke om jeg formaterer helt eller kører repair men jeg vil gerne give b-and og 220661 hver 100 points - er det i orden?

Er ved at køre puppy-live programmet og det virker fint havde først hentet det nyeste men det kunne jeg ikke få til at virke men det som er nævnt og afbilledet kører fint....

Tak for jeres store hjælp gutter!!!

Venlig hilsen
Cali1
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 19:58 #37
Det er helt i orden med mig. Ærgerligt du skal hele møllen igennem. Nå men det går jo nok alligevel. God arbejdslyst med det.
Du melder lige tilbage når du finder en løsning ikke?
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 20:06 #38
Tak 220661 - mener du ligesom at jeg skal formattere hele disken? - jeg er mest til en repair? Er der nogen herinde der er skarpe i hijack logger - så kunne jeg sende en sådan ind - for at se om maskinen er blevet clean...??
Avatar billede b-and Novice
27. december 2009 - 20:17 #39
Jeg tror ikke på dette - men vi kan da godt forsøge.

Hent CCleaner her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Start > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.
Genstart.

-ooOoo-

Hent Malwarebytes Anti-Malware > http://www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe < og tryk på Kør

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig.  Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.  Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

OBS!!  Ovenstående scanning skal foretages som enkelt scanning for samtlige brugere på maskinen - det vil sige, at der skal logges ind på hver enkelt bruger og køres en scanning…

Kopier indholdet herind sammen med en frisk HJT-log, som du først laver efter Malwarebytes er kørt, og en genstart.

-ooOoo-

1. Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet.

2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.

3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.

4. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.

5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind.

6. Hvis du ikke selv vælger at gemme loggen på skrivebordet, bliver den automatisk gemt på destinationen: C:/Programmer/hijackthis.log hvor du senere kan finde den.

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

OBS!!  Da renseprogrammer af mange sikkerhedsprogrammet vil blive opfattet som infektioner - er det en god idé at afbryde sikkerhedsprogrammerne under installation og scanninger…
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 20:21 #40
Hvis du kan få de vitale data ud af disken, ville jeg under alle tilfælde starte helt forfra, gerne med formatering hvis det er muligt. Med en repair vil du jo nok få windows op at køre igen, men der kan/ligger jo sikkert rester af det bøvl du har haft med den.Og hvis du bruger en cd, som du ikke er sikker på er samme version vil det nok ikke virke. Så har du værjtøjerne, så er det helt forfra desværre.
Men det er min mening.
Nej jeg er ikke selv så skarp i det med logger. Det har jeg ikke nok erfaring med. Holder mig til de redskaber jeg kender.Men der er nogle stykker herinde der er skrappe til det med logs. Men så bliver du nødt til at oprette et nyt spm, for at aktivere disse skrappe hjerner.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 20:22 #41
Nå der kom også et indslag
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 20:24 #42
Jeg er bange for man ikke kan få lov til at installere programmerne desværre. Men prøv, man ved jo aldrig. Jeg er ikke mere optimist end dig b-and.
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 20:38 #43
Det jeg mente var at indsende en log efter jeg havde kørt repair - men det er måske lige meget - hvis der ikke er noget at se derefter...??
Avatar billede cali1 Mester
27. december 2009 - 20:44 #44
Nu er den helt gal fejlene kommer op igen under repair!!!! Så er der vel kun en vej.....??????
Avatar billede b-and Novice
27. december 2009 - 20:56 #45
Med fare for at vi skriver "i munden på hinanden" så vil mit forslag stadig være en formatering - den er for inficeret til at det kan betale sig og forsøge og rense den.

Tidsmæssigt vil en formatering, og så ind med de filer du har lavet backup af igen, være det hurtigste og så er der heller ikke nogen fejl efterfølgende.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 21:12 #46
100 % enig med b-and.
Avatar billede cali1 Mester
28. december 2009 - 07:37 #47
Tak for hjælpen - spørgsmål lukkes....