Avatar billede gosser96 Nybegynder
27. december 2009 - 20:40 Der er 5 kommentarer

Jeres syn på netbooks

Hej alle

Jeg har for nyligt solgt min bærbare, for at købe en stationær. Jeg har dog fået en fiks idé om, at jeg godt kunne tænke mig at have en af disse små netbooks.

Er det nogen god idé? Er de man kan få pt. gode nok til prisen, og venter der noget meget bedre inden for kort fremtid?

Vil max give 2.000, og den skal nærmest udelukkende bruges til surfing, i og med jeg har min stationære.

Tak,
Thomas
Avatar billede claes57 Ekspert
27. december 2009 - 20:50 #1
du skal:
1) købe en brugt maskine - der må være mange til salg.
2) køre dine online-data på usb-stick, så du nemt flytter fra stationær til bærbar.
fx http://www.lupopensuite.com/
og du kan have thunderbird email og firefox browser på sammen med openoffice.
Kører du rent online, så kan du via firefox jo tilgå alt - og dine koder til bank og offentlige certifikater kan være med (nogle nøgler kan gemme krypteret - det er praktisk til det).
Avatar billede gosser96 Nybegynder
27. december 2009 - 20:57 #2
Tak for kommentaren.

Hvilken maskine vil i foreslå, og er de noget værd?
Avatar billede justrace Novice
28. december 2009 - 02:31 #3
Jeg ville vælge en billig bærbar med 12" i stedet for en 10" netbook. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2009 - 10:27 #4
enig med justrace. Dem, jeg kender, som har en lille netbook har fortrudt - skærm er for lille, og der mangler saft og kraft i daglig brug.
en 12" med rigtig cpu, og mere ram er svaret.
Avatar billede gosser96 Nybegynder
02. januar 2010 - 20:19 #5
Prøver at omformulere: Hvilken bærbar med maks 12,1" er den bedste til højest 2500 kroner?