Avatar billede stkol76 Novice
28. december 2009 - 01:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Syntax error i Function formatMessage(strMessage)

Hejsa,

Jeg har følgende VBScript,som giver mig en fejl:

<%
Function formatMessage(strMessage)
Dim strTemp
strTemp = Server.HTMLEncode(strMessage)
strTemp = Replace(strTemp, "      ", "&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;", 1, -1, 1)
strTemp = Replace(strTemp, "      ", "&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;", 1, -1, 1)
strTemp = Replace(strTemp, "    ", "&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;", 1, -1, 1)
strTemp = Replace(strTemp, "    ", "&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;", 1, -1, 1)
strTemp = Replace(strTemp, "  ", "&nbsp;&nbsp;&nbsp;", 1, -1, 1)
    strTemp = Replace(strTemp, vbCrLf, "<br>" & vbCrLf, 1, -1, 1)
strTemp = Replace(strTemp, "&gt;", ">")
strTemp = Replace(strTemp, "&lt;", "<")
strTemp = Replace(strTemp, "&quot;", chr(32))
formatMessage = strTemp
End Function

Function Headline(row)
row = replace(row,"*","<br>")
Headline = row
End Function
%>

Fejlen jeg får er :

Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'

Syntax error

/include/order_message.asp, line 2

Function formatMessage(strMessage)

Siden er kørende på Windows 2008 R2 Web edition, og MS SQL 2008 på Win 2008 R2 Enterprise

Sitet er oprindeligt blevet udviklet på Win 2003 med MS SQL 2005!

Er der en der kan hjælpe med at løse dette problem? :-)

/stig :-)
Avatar billede hifi4all Nybegynder
29. december 2009 - 15:05 #1
Hvorledes kalder du formatMessage() ???

Noget alla det her?:
<%
Response.Write formatMessage("testing")
%>
Avatar billede stkol76 Novice
30. december 2009 - 00:25 #2
Hej hifi4all

Det er efterhånden ved at være 3-4 år siden at jeg lavede sitet kan ikke huske ret meget af hvorfor og hvad jeg gjorde dengang. Det er et meget stor single .asp dokument bestående af 7568 linier kode og 4 include dokumenter som genererer hele sitet. Men ud fra hvad jeg umiddelbart kan se,er det ikke formatMessage som bliver kaldt, men derimod strTemp! Her nedenfor har jeg sat noget kode som bla. anvender denne kode.

<%
strTemp = Replace(aboutrs("content"), "<" & "%=Session(""WebSiteTitle"")%" & ">",Session("WebSiteTitle"))
strTemp = Replace(strTemp, "<" & "%=Session(""EmailHREF"")%" & ">",Session("EmailHREF"))
strTemp = Replace(strTemp, "<" & "%=Session(""WebHREF"")%" & ">",Session("WebHREF"))
strTemp = Replace(strTemp, "<" & "%=Session(""WebSiteDomain"")%" & ">",Session("WebSiteDomain"))
strTemp = Replace(strTemp, "<" & "%=Session(""WebSiteTitle"")%" & ">",Session("WebSiteTitle"))
response.write strTemp
%>

/stig :-)
Avatar billede cpufan Juniormester
03. januar 2010 - 22:58 #3
det kan tænkes at der er tale om at formatmessage() ikke har været kaldt og derfor findes strTemp ikke, da denne sådan set er en private var. tilhørende formatmessage() -
Avatar billede stkol76 Novice
25. marts 2010 - 11:53 #4
Jeg har droppet at få det lavet..