Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
29. december 2009 - 22:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

C# boganbefalinger

Jeg har sat mig for at lære C# fra bunden og søger derfor bøger og tutorials, der kan understøtte dette.

Jeg er ved at tage de første spæde skridt med denne tutorial:

http://www.homeandlearn.co.uk/csharp/csharp.html

Kan I anbefale andre tutorials? Meget gerne med praktiske øvelser...

Jeg søger desuden en bog om C# eller med C#-øvelser. Kan I anbefale noget? Meget gerne noget I selv har brugt, så det ikke bare er et gæt :-)

Andre gode råd om C# modtages i øvrigt MEGET gerne :-)

På forhånd tak.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. december 2009 - 23:52 #1
Tag et kig på wrox.com
Beginning/Professional C# 200.
Avatar billede windcape Praktikant
29. december 2009 - 23:58 #2
Kan anbefale følgende dobbelt murstens roman, som også er det grundlæggende pensum på datamatiker studiets speciale i C#/.NET:

Pro C# 2008 and the .NET 3.5 Platform, Andrew Troelsen, Apress 4th Edition.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2009 - 01:11 #3
Den optimale bog afhænger lidt af dine forudsætninger. Der er en pokkers stor forskel på om du skal starte på programmering helt fra bunden af eller om du har arbejdet med PHP og JavaScript i et par år eller om du har 5-10 års erfaring med Java eller C++.

Professional C# / Wrox har jeg selv i en ældre udgave og jeg kan godt anbefale til sidste kategori.

Beginning C# / Wrox henvender sig åbenlyst mere til første kategori. Jeg kender ikke bogen.

Jeg kender ikke APress bogen, men jeg har andre bøger af Andrew Troelsen som er gode, så det skal nok være en rigtig god bog. Jeg ved dog ikke hvor begynder venlig den er - hans COM bøger er ret tunge at læse.
Avatar billede windcape Praktikant
30. december 2009 - 03:06 #4
> Jeg ved dog ikke hvor begynder venlig den er

Det er helt fin hvis man er bekendt med andre programmerings sprog, og har et generelt kendskab til objekt-orienteret programmering.

Men som absolut nybegynder bog er den nok lidt for tung.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
30. december 2009 - 22:18 #5
Mange tak for svarene. Jeg kaster mig over Beginning C# 3.0: An Introduction to Object Oriented Programming på den anden side af nytår.

@arne_v

Jeg vil vælge at betragte mig som komplet nybegynder - dog har jeg for mange år siden lært en smule php og javascript...

Er der i øvrigt mulighed for at købe brugte bøger her på Eksperten?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2009 - 22:24 #6
Som nygeynder skal du have en bog som henvender sig til nybegyndere. Den bog lyder som en sådan bog.

Nej. Der er ikke nogen køb salg af brugte bøger sektion på E.
Avatar billede windcape Praktikant
02. januar 2010 - 14:21 #7
Biblioteket kan varmt anbefales. De fleste størrere biblioteker, i byer med 20-30000+ indbyggere, har bøger omkring programmering som typisk er målrettet nybegyndere.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
04. januar 2010 - 09:57 #8
Det er flere år siden, jeg har været fast bruger på Eksperten, så jeg kan ikke huske, hvordan jeg tildeler point... Kan nogen hjælpe?

Der var i øvrigt snak om en betalingsudgave af Eksperten... Blev det nogensinde til noget?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2010 - 14:50 #9
Hvis amews laegger et svar, saa vil du faa en lille checkbox og en acceoter knap.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2010 - 14:51 #10
Der var engang et "pro" abonnement paa E, men det eksisterer ikke laengere. E er 100% reklame finanseret.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
04. januar 2010 - 15:53 #11
Her har du et "svar" :)