Avatar billede Tester1 Nybegynder
31. december 2009 - 01:22 Der er 5 kommentarer

Ubuntu

Har lige fådet mit første linux system:P

Nu sidder jeg så bare og tænker på om det er meningen, at det skal tage en time at komme ind på en side som google?

Har i nogen ideer til hvad jeg skal konfigure eller andet @.@
Avatar billede nidyahou Praktikant
31. december 2009 - 01:40 #1
Har du internet adgang på maskinen?? Det skulle helst ikke tage længere tid end på en win-maskine.

Hvilket netkort har du? Søg evt. efter om andre har haft problemer med ubuntu og dit netkort. Hvilken browser? prøv at åbne terminalen og skriv "ping google.com" for at finde ud af om det er din forbindelse eller din browser der er gal.
Avatar billede bmpi Nybegynder
31. december 2009 - 14:00 #2
Og er det via trådløs eller kabel?

Her er der en med samme problem, og det løste han ved at skifte sin routers DNS-udbyder ud med OpenDNS:

http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=56849

Det kunne du jo prøve og se, om det løser dit problem. Men ellers har vi brug for de oplysninger, som nidyahou spørger til ;-)
Avatar billede Tester1 Nybegynder
31. december 2009 - 15:59 #3
Profiber igennem en router og WIFI..Sidstenævnt kræver bare nogen tilhørende plugins som jeg ikke kan installere uden net.

Den siger godt nok 54 Mb/s, men det er nærmere 0 bytes/s.

Kan kun lige nøjagtig komme ind i 2 minutter, så længe jeg ikke verificer mit net.

Prøver at finde nogen guids til hvordan jeg går opendns eller slukker ipv6 - bare begrænset hvad der kan nås-.-

http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=31&t=8648&p=52831&hilit=opendns#p52831

Firefox 3.5.3
Radeon 300/500
Avatar billede Tester1 Nybegynder
31. december 2009 - 19:42 #4
Så fik jeg slået ipv6 fra i firefox, synes bare ikke det gør nogen væsentlig forskel?

Kan komme på nu, det går bare meget langsomt..
Avatar billede Tester1 Nybegynder
05. februar 2010 - 11:34 #5
....