Avatar billede linobino Nybegynder
01. januar 2010 - 16:09 Der er 9 kommentarer

Fjernsyn med lyd, men intet billede

Jeg har problemer med min Samsung fladskærm. Der er fin lyd på når jeg tænder der, men intet billede. Skærmen er bare sort.

Nogen der har et foreslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
01. januar 2010 - 16:15 #1
hvordan har du forbundet den?
Avatar billede linobino Nybegynder
01. januar 2010 - 16:27 #2
Nu er jeg sådan en der ikke helt ved hvad alle de der ledninger hedder ;) Men jeg har ikke hevet nogle af stikkene ud, udover strømstikket i en uges tid, hvor jeg ikke var hjemme. Jeg havde samme problem for nogle uger siden, men der kom billedet pludseligt igen dagen efter.. mystisk.
Avatar billede giweo Juniormester
01. januar 2010 - 16:39 #3
Så må du forklare hvordan de ser ud, og om du modtager signalet direkte fra væggen (kabeltv) via parabol eller noget helt tredie ?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2010 - 16:48 #4
Mit tv har lige gjort det samme, men det havde intet med forbindelsen at gøre.
Først var der også bare sort skærm (med lyd), helt sort, den viste ikke engang kanal-nr.
Slukkede og tændt igen, så virkede den.
Næste gang jeg tændte, var der sort skærm igen (med lyd).
Slukkede igen.
Tændte igen efter en times tid, eller det vil sige, prøvede at tænde. Den "forsøgte" at tænde, men stod og klikkede, mens standby lampen blinkede mellem rød og grøn. (uden lyd)

Har konkluderet at tv'et er itu, og køber et nyt i morgen.  :-(
Avatar billede linobino Nybegynder
01. januar 2010 - 16:56 #5
Det lyder som om mit også er i stykker så :(

Der sidder 4 ledninger i.
En til strøm
Et stort firkantet et hvor der står EXT RGB
Et mindre firkantet et hvor der står HDMI IN
Og et rundt stik hvor der står ANT IN

Giver det mening?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2010 - 22:02 #6
Kan du komme ind i Menuen på TV'et? Tryk på Menu knappen på fjernbetjeningen.
Avatar billede linobino Nybegynder
01. januar 2010 - 22:12 #7
Nej skærmen er helt sort, der kommer ingenting frem. Heller ikke hvis jeg sætter en dvd på.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2010 - 22:19 #8
Lyder som om dit backlight har en defekt.

Jeg ville kontakte sælgeren hvis jeg var dig.

Hvad er det for en model og hvor gammel er den?
Avatar billede An Paul Praktikant
05. november 2021 - 12:58 #9
Mit phillips smart tv 56 gør det samme kun et år gammelt, hvis man søger på google er der mange der har det problem med næsten alle mærker