Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
01. januar 2010 - 19:24 Der er 1 kommentar

Java cpu usage.

Når jeg spiller online games bruger min computer omkring 70cpu på java.exe, og jeg har prøvet med forskellige webbrowsere
IE, firefox osv. og det er stadig det samme.
jeg har også været inde og sætte i prioritet.
men der skete heller ikke det helt store.?
Nogen der på en eller anden måde kan hjælpe.?
Jeg har Hp notebook 6735s. . Windows 7.
jeg har den nyeste version af java.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. januar 2010 - 15:57 #1
Gå ind i programmer og funktioner i kontrolpanelet, og af-installer alle java instalationer du har. Derefter går du på java.com, og henter den nyeste.
Det løser ofte problemer med java.

Hvis det er under processer i joblisten du aflæser de 70, så behøver det ikke at betyde noget, da processer angiver procent af cpu forbrug. Hvis du f.eks anvender 10% cpu, og en process i processer angives til 70, betyder det af den anvender 70% af 10%, og det er kun 7%.

Java skal kun køre når der er et program der anvender java som kører. Ellers ikke.
Derfor er du på en side som java.com så skal java ikke køre.
Går du derimod til http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml så starter java op, og vil fremgå af processer. Når du lukker webbrowseren ned som anvender java, skal java selv afslutte.