Avatar billede wichcon Nybegynder
03. januar 2010 - 01:38 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med adgang til Root på C-drevet

Hej alle eksperter

Jeg har for nylig inversteret i en HP DV7-2290eo. En top nice maskine syntes jeg, men er løbet ind i et mindre problem. Den kører win7 64 bit og bruger F-secure antivirus.
Problemet ligger i at jeg har oprettet min netbank, og den vil gerne lægge en nøglefil ind i roden på mit c-drev, men hver gang jeg forsøger kan jeg ikke få lov til at gemme den ? Det kommer en tekstboks op som siger at jeg ikke har rettigheder til det, og jeg er da sat som administrator ? nogle der har nogle gode ideer til hvordan det kan lade sig gøre..

Har lige prøvet og jeg kan end ikke kopiere en fil til roden på c-drevet??
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2010 - 02:05 #1
Det må man ikke - selv ikke med administrator rettigheder, og sådan er Vista også.

'Superadministrator' kontoen kan måske få lov. Den opretter du sådan:
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv "Net user administrator /active:yes"
6. Tryk ok

Fra nu af kan superadministrator vælges fra login skærmen. Accounten er uden password, så dette skal selvfølgeligt sættes.

Fjerne superadmin funktionen igen
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv "Net user administrator /active:no"
6. Tryk ok
Avatar billede wichcon Nybegynder
03. januar 2010 - 02:19 #2
Forsøgte lige og den skriver

Systemfejlen 5 opstod

Adgang nægtet.
???
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
03. januar 2010 - 02:48 #3
Jeg har lige haft samme problem på en pc med Vista.
Jeg startede browseren med højreklik på ikonet og "Kør som administrator".
Derefter ingen problemer med oprettelsen.
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2010 - 02:51 #4
Åbn dit C-drev, højreklik et tomt sted og vælg Egenskaber. Under fanen Sikkerhed, kan du se hvad brugerne har lov til (Og ændre tilladelserne).
Avatar billede wichcon Nybegynder
03. januar 2010 - 02:54 #5
Det er ikke en mulighed når ens brugerkonti er sat til at være admin.. ;(
Avatar billede wichcon Nybegynder
03. januar 2010 - 02:55 #6
Havde ingen problemer med at lægge nøglefilen på c-drevet på min gamle bærbare som også kørte windows 7 ??
Avatar billede wichcon Nybegynder
03. januar 2010 - 02:58 #7
Har prøvet at ændre under alle bruger til fuld kontrol men det ændre ingenting.. ???
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 09:18 #8
03. januar 2010 - 09:51 #9
Mht.: ...Systemfejlen 5 opstod ...

Du glemte denne 'detalje' ->
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
Avatar billede wichcon Nybegynder
03. januar 2010 - 18:41 #10
SUPER

Nu virkede det.. efter genstart fulgte jeg din instruktion thov.. Super skønt.. Indlæg venligst svar så du kan få points

Ville gerne give nogle points til dig karise_larry. Du havde jo fuldstændig ret.. Glemte at køre som admin ;o)
03. januar 2010 - 19:28 #11
Ping...
(Deles med andre...)
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2010 - 22:41 #12
okidoki - et svar :-)