Avatar billede dtm Nybegynder
03. januar 2010 - 19:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Nyt domæne

Jeg skal igang med at lave en hjemmeside, som kommer til at handle om alt omkring biler. Men kan ikke rigtig finde et godt navn. Er der nogen som har en god idé?...

Har også overvejet at købe et .com domæne, og så synes jeg det skal være engelsk-klingende... :-)
Avatar billede bmpi Nybegynder
03. januar 2010 - 19:47 #1
03. januar 2010 - 19:56 #2
dtm, der kunne gives mange forslag, men jeg observerer at du har 28 aabne spoergsmaal med 1255 punkter udestaaende.  Jeg antager derfor at der er en stor chance for at hvis jeg investerer tid i dette spoergsmaal er der en stor chance for at jeg vil forblive haengende i et evigheds-aabent spoergsmaal.  Luk dine gamle spoergsmaal og lad os saa tale sammen.
03. januar 2010 - 20:08 #3
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2010 - 20:29 #4
Arr, det var ærgeligt. Jeg elsker ellers at finde på nye domæne-navne...
Avatar billede dtm Nybegynder
03. januar 2010 - 21:33 #5
Ok.. Det er jeg ked af. Det vil jeg selvfølgelig lige få rodet bod på... Det skyldes nok at jeg ikke har følt at mit spørgsmål er blevet løst, og så er det kommet til at stå hen...
03. januar 2010 - 22:17 #6
dtm, jeg kan se at du allerede har vaeret i gang med at lukke spoergsmaal.  Du bliver doegnets topscorer for points (de udestaaende points du nu faar tilbage taeller med.)  Jeg taeller stadig 7 gamle aabne spoergsmaal som jeg gaar ud fra vil blive lukkede snart.

Tilbage til emnet, hjemmeside og domainenavn.  Hvis virkelig din hjemmeside skal handle om ALT om biler uden specifikation saa vil jeg nok stemme paa bmpi's forslag (eller en variation deraf hvis dette domaine er taget.)

Jeg vil bare mene at saadan en generel side vil drukne i larmen af hjemmesider.  Men jeg kan ikke tro andet end at du har gjort dig en masse tanker om hvordan din hjemmeside skal adskille sig fra de andre.  Hvem er maalgruppen (forestiller du dig at dine brugere foerst og fremmest er unge biltossede studerende der ikke kan koebe men er vilde med at kikke, eller forestiller du dig at dine brugere skal ende med at koebe biler eller udstyr (og hvor du maaske oven i koebet kan tjene en skilling? Eller ???)  Og hvad skal vaere hjemmesiden's centrale budskab (hvad er kaernen i din egen interesse i biler?)  Omverdensvenlige biler?  Smarte og kraftige sportsvogne?  At makke med gamle biler?

Fortael os om dine overvejelser desangaaende.  Saa er vi bedre i stand til at komme med ideer til det rigtige domainenavn.
03. januar 2010 - 22:19 #7
Du var hurtigere til at lukke end jeg var til at skrive.  Godt gjort!
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2010 - 22:56 #8
Okay så : )

"Alt omkring biler" er lidt bredt - kan du være mere specifik ?

Vil du sælge noget, eller snakker vi "forum" ?
- teknik, ræs, pimping, økonomi, økologi ?

Hvad kan du gøre for MIG og min bil ?
04. januar 2010 - 06:58 #9
T4NK3R, vi siger saadan set det samme, du kunne bare fatte dig i korthed.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2010 - 10:22 #10
Det er en erhvervsskade: Jeg startede som programmør først i 80'erne :-o
Før der var noget der hed "scrollbar". Vi havde 24 linjer á 80 tegn, basta.
Avatar billede dtm Nybegynder
04. januar 2010 - 16:29 #11
Ja okay.

Sagen er den at jeg for et par år siden eller 3, havde en hjemmeside som hed autoportal.dk. Der havde jeg en kæmpe samling links, og et stort galleri med billeder af biler. Det var sådan set det, men jeg havde dårlig tid til det, så jeg droppede siden...

Nu ejer jeg ikke det domæne længere, men har nu igen fået lyst til at lave en hjemmeside igen. Jeg er uddannet webmaster, men har et alm. 37 timers job som Grafisk Trykker. Så om det er noget jeg skal tjene penge på, ved jeg ikke rigtig. Det må tiden jo ligesom vise. Det kræver jo også besøgende :-)

Men jeg vil gerne igen have min kæmpe links samling, og et galleri med biler, men denne gang af billeder jeg selv har taget :-) Jeg er også ret foto-interesseret...

Men jeg har selvfølgelig også nogle andre idéer, til noget som brugerne kan gøre brug af... Men det vil jeg ikke lige komme ind på...

Jeg er godt klar over at det lyder lidt som ALLE de andre sider. Jeg vil bare gerne have en side, hvor jeg kan afprøve min kodning, og holde det ved lige :-)

Og nu er biler min store interesse, så hvorfor ikke bruge det :-)
04. januar 2010 - 17:05 #12
Saa maalgruppen er i realiteten dig selv med det centrale formaal at faa udloeb for din samlertrang af bil-relaterede links og billeder og din lyst til at holde dine web-kode faerdigheder ved lige.  Og det er, som du antyder, lige saa godt et formaal som alle andre (jeg samlede en gang paa frimaerker og jeg besvarer spoergsmaal paa Eksperten fordi det giver mig oevelse i php/sql/js/css.)  Jeg forstaar at hvis hjemmesiden kan komme andre til nytte eller bringe en skilling hjem saa er det vaerd at tage med, men det er ikke hovedformaalet.

Jamen hvad saa med et domainenavn der udtrykker dette (og som virker baade paa dansk og paa engelsk) "autolinks.dk"  Hvis det ikke er ledigt kunne man taenke paa "autopics.dk" (lyder vist bedre end "autopictures.dk") eller "carlinks.dk" eller "carpics.dk".
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2010 - 17:14 #13
Er det også ideen at "folk" skal kunne oprette egne "gallerier" ?
- det ku' hurtigt blive populært : )

Der er tilsyneladende ingen der BRUGER autoportal.dk i øjeblikket
- og det udløber 31. januar i år!!!
Så der er håb om at du kan få det tilbage - det er et godt navn!

NB: Det er fandme ikke let at finde ledige domæner med "car" under .com
Avatar billede dtm Nybegynder
04. januar 2010 - 22:29 #14
Tak for forslag...

Her er lige hvad jeg har tjekket:

carpics. DK=ledig - COM=optaget
autopics. DK=ledig - COM=optaget
carlinks. DK=optaget - COM=optaget
autolinks. DK=optaget - COM=optaget
cargallery. DK=optaget - COM=optaget
autogallery. DK=ledig - COM=optaget
autogalleri. DK=optaget - COM=ledig

Det kunne godt ske at besøgende vil få mulighed for at tilføje billeder til galleriet...
05. januar 2010 - 06:23 #15
Naa, jamen saa held og lykke med valget.

Her er et svar fra mig saa det er paa plads naar tiden kommer til at uddele points og lukke.
Avatar billede dtm Nybegynder
06. januar 2010 - 21:54 #16
Ledige domæner:

ilovecars.dk
fanofcars.com
allcar.dk

Det er godt nok svært at finde noget godt...