Avatar billede mesterlars Nybegynder
16. juli 2001 - 23:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udfør når browservinduet lukkes..

På dating.dk kan jeg se at der foregår et eller andet når man lukker browser-vinduet ned. Den logger ind ud.

Jeg er altså interesseret i hvordan jeg udføret noget kode idet browser-vinduet lukkes.

Helt specifikt vil jeg gerne ændre i en application-variabel, hvis brugeren lukker sin browser...

Hvordan gøres dette, og hvilke forudsætninger er der?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
16. juli 2001 - 23:13 #1
du laver en

<body unonload=\"test();\">

og så en lille function

<script>
function test() {
  window.open(\'noget.asp\',\'bla\',\'højde..brædde osv\');
}
</script>

i den der noget.asp ændrer du så i din application variabel! ..
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
16. juli 2001 - 23:14 #2
Du kan gøre det med eksempelvis Javascript ved kommandoen onunload
Avatar billede mesterlars Nybegynder
16. juli 2001 - 23:14 #3
blir unonload ikke tricket, hvis jeg klikker på en almindelig href på siden?

(forresten, skal løsning helst laves uden frames, hvis nogen har planer om dette :))
Avatar billede kornfreak Nybegynder
17. juli 2001 - 00:36 #4
Hm..jow..det ville den..
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
17. juli 2001 - 01:36 #5
Hvis det skal være rigtig smart, kan du lave dit site med reelt kun én asp-side, de øvrige sider placeres som layers, hvor på basissiden du måtte ønske. Så vil du kun få dit onunload script afviklet, når den eksakte side/det eksakte layer lukkes/ændres.
Løsningen er selvfølgelig helt uden frames.

Mvh.
K-asp-er
Avatar billede mesterlars Nybegynder
17. juli 2001 - 23:29 #6
Jeg tror ikke der er noget andet holdbart end en frames løsning... hader bare frames...selvom den er skjult.. .)
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
17. juli 2001 - 23:48 #7
En opfølgning på kornfreaks første indlæg:
Du kunne jo lade \"noget.asp\" være den side hvorfra du styre alle dine href og links.