Avatar billede Nannabanana26 Nybegynder
06. januar 2010 - 15:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

I Amerika inden Columbus

Hej Eksperter?

Hvad hed den mand der var i Amerika inden Columbus? Jeg ved han starter med I.

Hilsen Nannabanana26
Avatar billede richardsen Juniormester
06. januar 2010 - 15:48 #1
Hvad i alverden har det spørgsmål at gøre i et PC fotum ?

Bortset fra det :

Columbus er ikke den første til at nå frem til Amerika, som allerede er beboet, inden han kommer frem. (Som et kuriosum kan nævnes, at der på det tidspunkt boede flere mennesker i Amerika end i Europa). Han er end ikke den første europæer, idet vikinger fra Nordeuropa flere hundrede år forinden har besøgt Nordamerika og oprettet en mindre koloni.
Avatar billede Nannabanana26 Nybegynder
06. januar 2010 - 15:52 #2
Hov kom til at sætte den forkert.. Hehe.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2010 - 15:58 #3
Ok, men du tænker vel på Erik den røde?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2010 - 16:19 #4
Leif den Lykkelige. Han sejlede til New Foundland.

Hans far Erik den Røde sejlede til Grønland.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2010 - 16:37 #5
Ja arne_v har ret. Det var Leif den lykkelige.
Avatar billede Nannabanana26 Nybegynder
06. januar 2010 - 16:39 #6
Jeg aner ikke ikke.. Det kunne måske godt være Leif.. Men er ikke sikker.. Skal nemlig laver en krydsord til skolen hvor der bliver spurgt om det..
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2010 - 16:46 #7
Leif den Lykkelige, født i Island 970 - 1020 eller Leif Eriksson, Leifur Eiriksson , Leif Eriksøn, var søn af Erik den Røde

Gå ind på google og skriv "Leif den lykkelige" så får du nogle artikler.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. januar 2010 - 17:26 #8
Avatar billede Nannabanana26 Nybegynder
06. januar 2010 - 22:10 #9
Oki.. Det prøver jeg.. Tak:D
Avatar billede Nannabanana26 Nybegynder
06. januar 2010 - 22:10 #10
Tusind tak..
Avatar billede egzonrh Nybegynder
07. januar 2010 - 21:44 #11
Hvad hed den mand der var i Amerika "inden" Columbus?

Altså ham der har opdaget Amerika?

Han hed Amerigo Vespucci. Kontinentet blev kald efter ham.
Ved at bruge navnet "Amerigo" i det latiniserede sprog i hunkønsformen får man "America"

Svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2010 - 22:14 #12
Avatar billede Nannabanana26 Nybegynder
07. januar 2010 - 22:37 #13
Okay.. Problemet er bare at der kan ikke stå det navn.. Og nu har jeg kigget alt i gennem for at finde noget om hvem det kan være.. Men tak for jeres gode svar....
Avatar billede egzonrh Nybegynder
07. januar 2010 - 22:40 #14
Hmm.

Det må være min fejl. Jeg har hørt, at det var ham der har opdaget Amerika. Nu er jeg lidt i tvivl om hvad der menes med det.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
07. januar 2010 - 22:42 #15
Det var så lidt. Jeg kan heller ikke komme på flere personer.
Når jeg tænker på "De første i Amerika", så er det Christoffer Columbus og Amerigo Vespucci, og indianerne.

Men held og lykke med at finde svaret. Bare afvis mit svar.
Avatar billede Nannabanana26 Nybegynder
09. januar 2010 - 10:25 #16
Tusind tak. Så passer den. Det er indianerne... :)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
09. januar 2010 - 10:34 #17
Hahahahahahahahhahahahahahah:D

Selvfølgelig er det indianerne:) Hvorfor tænkte jeg ikke på det:) Alligevel skrev jeg svaret:)

Men det var så lidt:)

Husk også at acceptere mit svar, så spørgsmålet bliver lukket.
Avatar billede Nannabanana26 Nybegynder
09. januar 2010 - 10:45 #18
Hehe.. Det er Accepteret.