Avatar billede camillalouise Praktikant
12. januar 2010 - 09:50 Der er 10 kommentarer

Logo uskarp - hvorfor??

Hejsa....

Nogle der kan hjælpe mig? Hvorfor er mit billede/logo i Photoshop bliver "grumset"/utydelig? Det er en -eps fil. - Og i andre programmer end Photoshop er det tydeligt, hvad gør jeg forkert??
Avatar billede ulrikn Nybegynder
12. januar 2010 - 09:57 #1
Når du åbner .eps eller andre vektorfiler bliver de typisk konverteret til bitmap. Hvis du fx trækker grafikken over fra illustrator burde det ligge som Smart Object ( så vidt jeg husker ) og dermed stadig beholde vektor-egenskaberne.
Avatar billede amazon Nybegynder
12. januar 2010 - 11:35 #2
hvis du ikke ønsker at bevare den vektoriseret, så kan du ganske rigtigt bare åbne den direkte i photoshop, men husk at sætte en meget høj opløsning, når du åbner, så kan du altid sætte ned bagefter, hvis det blev for meget.
Avatar billede camillalouise Praktikant
12. januar 2010 - 13:33 #3
Øhh tror jeg skal have det skrevet lidt mere detajleret - forstår det ikke :o/ (Der findes ingen dumme spr. :o) )
Nå, men jeg har ikke Illustrator, så den mulighed kan jeg desværre ikke bruge.
- Og det med at åbne direkte i PhotoShop er det jeg gør, men sætte opløsningen meget høj - hved menes med det? Og hvordan gør jeg trin for trin?
Avatar billede ulrikn Nybegynder
12. januar 2010 - 14:10 #4
Når du åbner .eps filen i photoshop kommer der en boks hvor den spørger hvilken størrelse den skal åbne logoet i. Hvis der fx står 500px x 500px er det ikke alverden. Hvis du sætter det op til fx 5000px x 5000px åbner den logoet i en højere opløsning. Så skulle det helst være "mindre grumset". :)
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2010 - 19:40 #5
Nemmeste løsning er uden tvivl at bruge Smart Objects.
Lav dit dokument i PS i de mål du skal bruge etc.
Vælg File->Place og indsæt din eps-fil som et Smart Object.
Nu har du mulighed for at skalere etc. og bibeholde logoets oprindelige bløde streger.

Hvis det stadigvæk bliver "grumset" så skyldes det dit Photoshop-dokuments opløsning.
Avatar billede camillalouise Praktikant
05. april 2010 - 15:56 #6
Kan du ikke skrive et svar på dette spr. så du kan få point - bedre sent end aldrig :o/
Avatar billede prodic Mester
05. april 2010 - 16:58 #7
Hvis du hentyder til mig, så smid bare et svar selv og accepter det. Ellers tak.
Avatar billede camillalouise Praktikant
05. april 2010 - 18:11 #8
Slap da af! Men fair nok - nogle vil have point og andre vil så åbenbart ikke....
Avatar billede prodic Mester
05. april 2010 - 19:01 #9
Rolig mulle.
Det var såmænd ment i al tænkelig venlighed, og hvis du kender til min historik vil du opdage, at det langt fra er første gang noget sådant sker - og det vil ske igen i fremtiden.
Avatar billede camillalouise Praktikant
06. april 2010 - 09:36 #10
Mulle - hihi... Oki jeg er rolig igen..... Det var sådan set fordi jeg havde fået af vide af andre at jeg nok lige skulle følge op på "glemte" point, så når man så prøver så......... Alt forladt - god dag.