Avatar billede c-holst Novice
12. januar 2010 - 20:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nye dele, hvad dikterer moden.

Skal til at ombygge min pc med Nyt
Jeg har ikke så meget brug for produktanbefalinger men er mere interessetet i Typen.

Bundkort:
Hvilke sokler skal jeg gå efter, hvad er nyeste sokkeltype, og hvilke andre typer kan jeg med fordel gå efter, for ikke at få noget der er forældet, eller i udfasning.
Tænker både til AMD og Intet

Processor
Her er jeg også åben for både AMD og Intel. Hvad er oppe i tiden, og hvad skal jeg holdt mig fra.

Grafikkort
Det er det samme her. har ingen præferencer, men vil høre til mærker, og ydelse/pris. Skal kunne klare tidens spil, men ikke nødvendigvis på ekstrem basis

Ram
Hvad er standarten for tiden, ud over at mest er bedst.

Har 600watt strøm, Atx kabinet, Alle Drev og Alt tilbehør
Avatar billede puno Nybegynder
12. januar 2010 - 21:33 #1
pris???
Avatar billede dompap Novice
12. januar 2010 - 21:58 #2
http://www.tomshardware.com kan du hente inspiration. Her er bl.a. hierarkier over processorer/grafikkort m.v. så du kan placere dig i top-of-the-art, midten eller sidste års mode.

PS - inden du køber ram bør du gå ind på bundkortproducentens hjemmeside og lede efter qvl - qualified vendors list - så du kan se hvilke ram der passer til dit nye bundkort.

God jagt.

M.v.h.

Dompap
Avatar billede c-holst Novice
12. januar 2010 - 22:10 #3
Det er ikke prisen jeg går efter. Mere inspiration til typer og modeller.

Tomshardware med flere er jo også interessant.
Avatar billede dompap Novice
12. januar 2010 - 22:34 #4
Tjah - jeg kører med en Q6600 intel processor og et Nvidia 8800 GTS grafikkort - det burde være kommet ned i et fornuftigt prisleje nu, men ellers er der jo intels nye corei7 bundkort der tilsyneladende kan trække skindet af en kop kakao uden problemer.

Hvad harddisk angår var det måske noget med en solid state harddisk (eller 2 i en raid konfiguration) selvom de fortsat er pebrede ?
Avatar billede drenriza Nybegynder
13. januar 2010 - 09:32 #5
Hvad er det du skal bruge maskinen til?

og hvad helt præcist har du af dele i forvejen? Har din psu f.eks 4 & 6 pin stik? og hvor mange.
Avatar billede c-holst Novice
29. juli 2010 - 09:48 #6
hvis du vil have point, så smid et svar:-)