Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
13. januar 2010 - 15:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows vil have login??

Hej

Igår da jeg tændte min computer, så kom windows med et login, hvor jeg skulle skrive password. Indtil nu er den blot logget direkte ind i windows, uden at skulle trykke på noget eller taste password, men nu laver den det her nummer og jeg ved ikke hvad passworded er. Jeg har prøvet alle mulige kombinationer med passwords osv, men intet virker. Hvad kan jeg gøre?

Mvh. Jacob
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 16:00 #1
har du prøvet blank
altså ikke noget

nu er det jo ikke lige meget hvilket styresytem det drejer sig om
Avatar billede haverslev Novice
13. januar 2010 - 16:45 #2
Har du fået installeret en ASP.Net konto på din maskine ?
Hvis ja, så skulle der ikke være noget password/kodeord på den.

Du kan evt. udføre nedenstående (XP - men Vista er næsten det samme) - den har jeg selv brugt idag, på en maskine i en ungdomsklub - hvor nogle tidligre brugere havde sat kodeord på deres maskine.
Start maskinen i fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart)
Der vil optræde forskellige kontoer, f.eks ens egen, gæste konto osv.
Men der vil også være en der bare hedder Administrator og den klikker man på.
Når man er i fejlsikret tilstand, så klik på start, klik på kør og skriv:
control userpasswords2 - klik på Enter / OK

Nu kommer der en ny boks op med div. brugerkonti.
Her markere man blot den linie med ens konto/brugernavn og klikker på knappen "nulstil adgangskode"
Her bliver man bedt om at indtaste ny adgangskode og bekræftigelse af ny adgangskode - OK
OG NEJ, den spørger IKKE efter tidligre adgangskode.
Genstart maskinen normalt og log ind med din nye kode.

Hvis man så går i kontrolpanel, brugerkonti, klikker på sin egen konto.
Her kan man så klikke på linien: Fjern adganskode (hvis man vil det)
Nu bliver man bedt om det tidligre kodeord/password, for at kunne slette.

Hvis man er ene bruger på maskinen eller ikke vil bruge login osv. så kan man istedet for at ændre password udføre dette i samme boks:
Hvis man fjerner afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren, vil man blive bedt om at angive
standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med det angivne brugernavn og kode.
(gem evt. dit indtastede brugernavn/adgangskode i papirform)

Vista:
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-user-accounts-utility-userpasswords2-to-control-panel/
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2010 - 16:47 #3
du kan nulstille det til at begynde med
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
brænd cd, og boot på den - følg opskriften.

Når du er kommet ind, så er der til xp en
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
i højre side er der en menu med downloads - hent Tweak UI
I den er der login-afsnit, hvor du kan sætte den til altid at logge ind som dit brugernavn.
Så virker det som tidligere.
13. januar 2010 - 17:30 #4
Som sagt: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Du har fået en (gammel!) opdatering på, som opretter en .NET bruger. Denne bruger kan du godt fjerne bagefter i [Kontrolpanel][Bruger konti]. Check i samme omgang at der kun er en/din bruger på systemet...
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. januar 2010 - 17:35 #5
bare tryk ESC så ryger du lige ind
13. januar 2010 - 17:51 #6
Ref #5: Ja sådan var det i den gamle W98 ...
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2010 - 08:35 #7
er du taget på ferie swordfish0711

hvad med lidt tilbage melding
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
26. februar 2010 - 17:54 #8
Hej igen

Nej er jeg ikke taget på ferie. Smid svar og I får points.

Problemet løste sig, da jeg loggede ind første gang og roddede med accounts indstillingerne i kontrolpanelet, så nu ryger jeg direkte ind.
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2010 - 18:06 #9
Så var det sikkert den ASP.net konto jeg beskrev i  #2