Avatar billede hcm Nybegynder
14. januar 2010 - 02:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Debian gnome vnc4server menu linie virker ikke

hejsa,
ja overskriften siger vist det meste. Har installeret Debian lenny, og det spiller fint.
Jeg kan connecte til VNC serveren og kan starte programmer via ikoner paa skrivebordet. Men jeg kan ikke klikke paa noget i menu linien oeverst paa skaermen... Det er noget frustrerende! Nogen der har en ide om hvad der kan vaere galt?

takker
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. januar 2010 - 09:37 #1
Lader til der er en bug.
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=542687

Du kan evt prøve at opgradere til squeeze og se om det løser problemet, lidt afhængig af om det er en særiøs server eller?
Avatar billede hcm Nybegynder
14. januar 2010 - 23:30 #2
hmm...
Hvis jeg koerer /etc/init.d/gdm restart som root, saa virker det lige pludseligt!
Det er ikke en speciel serioes server, bare fil server til musik og film til media centers i huset.
Kan ikke lige gennemskue hvordan jeg kan opgradere til breezy. Men med denne loesning kan jeg leve med problemet.

Tak for hjaelpen!

/henrik
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. januar 2010 - 07:59 #3
I /etc/apt/source.list erstatter du lenny eller stable med testing eller squeeze. Gem filen.

Kør aptitude update && aptitude safe-upgrade