Avatar billede hanne-dk Nybegynder
14. januar 2010 - 23:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sæt fast tekst ind foran alle felter i en kollonne

hejsa
jeg har en kolonne "d" i mit regne ark som er link til billeder.
desværre mangler følgende for at linket eer komplet:
http://www.domæne.dk/

Findes der en hurtig måde man kan indsætte det foran i alle celler i kolonne på en gang?

(der er over 1000 rækker så jeg vil nødigt gøre det manuelt :-)
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
15. januar 2010 - 00:06 #1
Funktionen SAMMEKÆDNING(Tekst1;Tekst2) kan måske bruges.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. januar 2010 - 00:11 #2
Eller:
="http://www.domæne.dk/"&D1

Og kopier ned i kolonnen......
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. januar 2010 - 05:39 #3
Begge forslag ville virke, men resultatet vil ikke komme til at stå i kolonne D.

Du er nød til at oprette en ny kolonne hvor du generere den korrekte sti. om du så efterfølgende kan få denne kolonne hen på D, detkan jeg ikke lige gennemskue nu, men det kan du formentligt ikke...

Hvad med en søg og erstat....

Søg *.jpg
Erstat http:\\www.domæne.dk\*.jpg

Ville det mon virke?

Under alle omstændigheder bør du teste i en kopi af dit dokument.
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
15. januar 2010 - 08:05 #4
Det tager kun nogle få klik at kopiere kolonnen med billederne til en ny kolonne.
Derefter skrive løsningen fra #2 i første celle i den tidligere billed kolonne.
Derefter tager det kun nogle få sekunder at kopiere cellen i resten af kolonnen, ved at trække i + på cellen.

Men det regnede jeg med ikke var nødvendig at forklarer, så mit forslag er at give point til "vejmand".
Avatar billede hanne-dk Nybegynder
15. januar 2010 - 08:05 #5
søg og erstat virker desværre ikke :-(

Jeg får blot erstattet alle linierne til at blive:

http:\\www.domæne.dk\*.jpg

Den "glemmer" altså at udskifte * med den faktiske tekst :-(
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
15. januar 2010 - 08:07 #6
PS: Husk at udskifte D med den nye billed kolonne.
Avatar billede hanne-dk Nybegynder
20. maj 2010 - 00:00 #7
vejmand svar venligst og indkasser - undskyld det sene svar
Avatar billede vejmand Juniormester
20. maj 2010 - 00:07 #8
Oki, svar kommer her.  :-)