Avatar billede dtm Nybegynder
15. januar 2010 - 23:23 Der er 6 kommentarer

Lovligt at bruge bil-logoer

Jeg har en hjemmeside som har at gøre med alt om biler... Nu kunne jeg godt tænke mig at dele bilmærkerne op på siden... Og til det vil jeg gerne bruge bilmærkets logo... Men dem har jeg jo ikke lige... Jeg kan jo sagtens finde dem på nettet. Jeg vil så nødig stjæle... Så mit spørgsmål er, om de er til fri afbenyttelse, eller der er en form for copyright??
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
16. januar 2010 - 00:26 #1
Bekendtgørelse af lov om ophavsret:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=117519
Avatar billede Lundfamily Nybegynder
16. januar 2010 - 01:05 #2
Du kunne prøve at sende en mail til de enkelte bil importørers marketingsafdeling, hvor du forklarer hvad du skal bruge og til hvad det skal benyttes. Hvis du får lov til at benytte deres logo, bryder du jo ikke nogen regler.
Avatar billede dtm Nybegynder
16. januar 2010 - 10:07 #3
Ja det vil jeg gøre... Jeg kan allerhøjest få et nej :-)
Avatar billede dtm Nybegynder
20. januar 2010 - 15:44 #4
Er der nogen der vil have point?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2010 - 16:40 #5
fx skoda's site: Billeder og logoer må ikke bruges på andre sites eller andre steder, uden man på forhånd har indhentet skriftligt tilsagn fra Skandinavisk Motor Co. A/S.
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
20. januar 2010 - 18:21 #6
Nej tak fra mig (jeg synes #2 er det bedste forslag).