Avatar billede m0rfar Nybegynder
20. januar 2010 - 13:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CMS hjemmeside til begynder

Hejsa

Jeg skal til at lave en hjemmeside til virksomhedsbrug. Jeg faldt over CMS og har undersøgt det nærmere.

Mit spørgsmål er hvad er klart det nemmeste at give sig i kast med? Det skal også kunne redigeres af andre uden den vilde forstand på cms (Nybegynder). Helst på dansk.

Jeg har undersøgt CMSimple men vil gerne høre om der er nogen der har nogen bedre forslag?

Jeg har startet med at prøve at upload cmsimple på dinhost.net det virker lidt forvirrende.

også skal det være gratis.

på forhånd tak

Morten
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
20. januar 2010 - 14:27 #1
Jeg ville nok vælge joomla..
Det er dejligt let at finde rundt i og der er ikke den store konfiguration før det virker :-)

PLUS dinhost.net garantere at det kan køre hos dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2010 - 14:39 #2
Avatar billede m0rfar Nybegynder
20. januar 2010 - 14:39 #3
okay vil lige kigge lidt nærmere på det.

Jeg har bare taget dinhost.net pga. forsøg. skal have fat i en anden udbyder som one eller lign.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2010 - 14:59 #4
http://web10.dk/
kan du med få klik indlæse joomla/wordpress/phpbb/mambo - så der er det meget let at installere.
Avatar billede bmpi Nybegynder
20. januar 2010 - 15:00 #5
Wordpress ER, without a doubt, det nemmeste at gå i gang med.

Men egner sig til gengæld heller ikke voldsomt godt til for avancerede og store hjemmesider ;-)
Avatar billede m0rfar Nybegynder
20. januar 2010 - 17:37 #6
Jeg går lidt efter at få lavet noget der minder om www.ajengros.dk Men det er vel bare spørgsmålet om at finde det rigtige templete?
Avatar billede bmpi Nybegynder
20. januar 2010 - 17:46 #7
Jeg vil ikke anbefale Wordpress til shop. Her vil jeg i stedet pege på et rendyrket shop-CMS som OsCommerce eller Magento, og umiddelbart vil jeg tro Magento er bedst egnet for dig.

Joomla kan også håndtere shop (med Virtuemart), men jeg tror det bedste for dig vil være en ren shop-løsning.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2010 - 17:51 #8
det er en butik - ikke cms. Så du skal søge på shop-systemer i stedet.
Avatar billede bmpi Nybegynder
20. januar 2010 - 18:08 #9
Et 'shop-system' er nu også et CMS ;-)

Men prøv at se denne liste, her kan du få noget inspiration. Som sagt er min anbefaling OsCommerce og Magento, som også er de to mest udbredte shop-cms'er:

http://php.opensourcecms.com/scripts/show.php?catid=3&cat=eCommerce
Avatar billede m0rfar Nybegynder
20. januar 2010 - 18:14 #10
Det var nu ikke shop systemet jeg gik efter det var bare designet jeg gik efter og ikke shop funktionen. Bare lige så der ikke er nogen tvivl om det.