Avatar billede tind Nybegynder
21. januar 2010 - 20:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HP dv5137ea kan ikke få lov at installeret xp cd

Hej
Jeg har virkelig brug for hjælp.
Har netop købt en HP Pavilion dv5000, og vil installere XP Pro på den, men det giver problemer.

Jeg har i en anden tråd(her inde) http://www.eksperten.dk/spm/895115 læst, at det er en manglende driver til en SATA harddisk, og har forsøgt at følge vejledningen... problemet er at jeg IKKE er særlig stærk i denne proces, og alene det med at få lavet en USB-bootdisk bremser mig....

Er der nogen her inde, der vil guide mig punkt for punkt...???

Håber virkelig at I vil hjælpe.

/Jesper
21. januar 2010 - 20:44 #1
Hvis du i bios kan finde noget, som hedder AHCI, så slå det fra,
så skulle disken kunne ses ?
Eller hvad der findes af kombinationer der omkring ?

(Det har 'altid' lykkedes for mig at finde punktet i BIOS - så den gamle XP instalation ka' finde ud af det *S*)
21. januar 2010 - 20:46 #2
Husk også at få styr på driverpakkerne -> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&dlc=en&cc=za&product=499849

samt

XP ServicePack1+2+3 ...

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede tind Nybegynder
21. januar 2010 - 20:47 #3
hmmm jeg må vel ikke ringe til dig?
Jeg er som sagt ikke så stærk i det her edb :(
21. januar 2010 - 20:49 #4
(Det bør/skal være via tråden her...)
Avatar billede tind Nybegynder
21. januar 2010 - 20:52 #5
OK. kan du forklare mig hvor i BIOS jeg kan finde AHCI?
Avatar billede tind Nybegynder
21. januar 2010 - 21:06 #6
Nu ser det sgu ud til at lykkedes - er der noget med at jeg skal give dig point som tak for hjælpen?
21. januar 2010 - 21:06 #7
Kig i alle menupunkterne omkring HD / Lagerenhed ?
21. januar 2010 - 21:07 #8
Ping...
(Dette er så et [svar] fra mig...)

Husk alt dette i #2 !!!