Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. januar 2010 - 01:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

lave en Flash Preloader

Det er måske en meget enkel opgave, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg har en kammerat som har en hjemmeside der henter noget indhold fra en database (Navision, vist nok), som den henter via noget dns.

Det virker nu også fint nok. Problemet er bare at når man trykker på det link til databasen, så går der ca. 10 sekunder før den har teksten klar, og i den periode vil han gerne have en flash preloader så man kan se at der sker noget, og at hjemmesiden ikke bare er gået helt i stå.

Kom med et bud om det er noget du kan lave, og hvor meget du skal have for opgaven.
Avatar billede namic Nybegynder
22. januar 2010 - 18:51 #1
Hej,

Det er noget jeg er god erfaring med. Fang mig på martint(at)namic.dk (at) erstattes med @. Så finder jeg en god pris til dig.

Mvh
Martin.
Avatar billede harvid Nybegynder
29. januar 2010 - 02:42 #2
du kan nok nøjes med en .gif ani når det kun drejer sig om 10 sek
lige som youtube metter ikon under loading.
der skal bare informeres om at der sker noget ...
Avatar billede fastwrite Nybegynder
29. januar 2010 - 02:51 #3
Det er nu ikke præcis 10 sekunder - det afhænger lidt af serveren hvor meget den er belastet..

men tak for kommentaren.

jeg har dog fået glimrende hjælp fra namic.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
29. januar 2010 - 02:52 #4
>>svar<<
Avatar billede harvid Nybegynder
29. januar 2010 - 03:14 #5
jeg vilde ikke lave en tidsbestemt gif ani men en ani der kørte i loop så man kan se at der sker noget ...
en teller virker aligevel ikke for hvis søveren henger tager de lengertid
Avatar billede fastwrite Nybegynder
29. januar 2010 - 03:16 #6
men den gif ani skal så vide hvornår den skal fjerne sig igen.

Men jeg har fået løst opgaven med noget javascript ;-)
Avatar billede harvid Nybegynder
29. januar 2010 - 03:17 #7
men super at du har fået det du skal bruge ;-)