Avatar billede cyber-bob Nybegynder
24. januar 2010 - 01:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trendnet TEW-672GR genstarter

Hejsa

Jeg har et problem med min Trendnet TEW-672GR som bliver ved med at taber forbindelsen til internettet og så genstarter Routeren tager ca 10 til 20 sekunder og derefter køre den fint igen indtil næste gang den vælger at genstarte, kan gå fra få minutter til flere timer mellem den gør det.

Køre Via kabel, bruger ikke den trådløse del PT.

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet, så den køre stabilt.

Køre på en 50/50 fiber forbindelse.

Har opdateret til nyeste firmware version (1.0.8.16, 8-Sep-2009) uden det hjalp

Med Venlig Hilsen

Mr. A
Avatar billede wandaxp Praktikant
24. januar 2010 - 01:23 #1
Trendnet er typisk ikke gearet til denne type internet forbindelse, skal helst ikke bruges på en line med over 5 MBit upload...
Den midste jeg kan anbefale til denne type linie er en Linksys WRV-210 router.....
Avatar billede cyber-bob Nybegynder
24. januar 2010 - 11:49 #2
Ifølge specifikationerne skulle den da kunne køre med 300 Mbps, så det burde vel ikke være der problemet ligger.
Avatar billede wandaxp Praktikant
24. januar 2010 - 12:00 #3
Det er kun det interne netværk i routeren ikke Wan porten den er ikke særlig god i deres udstyr... og det gælder de fleste af disse små fabrikanter de kan ikke eller skal slukkes og tændes jævnligt.
Jeg arbejder med det til dagligt og det er klart min erfaring fra rigtig mange steder... også på trods af hvad mange fysiske butikker siger, men typisk er det kun sælgere der er i de butikker og ikke nogen der kender ret meget til netværk...
Avatar billede cyber-bob Nybegynder
25. januar 2010 - 00:01 #4
Troede, så bare den låste, når den blev overbelastet og man så skulle hvie strøm stikket ud og ikke bare genstarter umotiveret som den gør.

Så kommer jeg vist til at leve med det problem og den er jo ikke lige frem er en af de bliligste modeller på markedet og man går jo ikke ligefrem hen og investere 900 Kr i en ny, når man lige har gjort det for lidt over en måned siden.
Avatar billede wandaxp Praktikant
25. januar 2010 - 02:11 #5
Ahh ok den genstarter selv troede det var dig der gjorde det for at få den til at køre igen derefter hehe
Men det er jo en garanti fejl og når du har forsøgt at opdater firmwaren og resette den helt igen bagefter så er der ikke andet at gøre end bytte den under garantien, dog er det andet jeg skrev en stor fejl for rigtig mange routere men dette er en alm. garanti fejl når du har forsøgt dette.
Avatar billede cyber-bob Nybegynder
26. januar 2010 - 00:36 #6
Jeg takker for hjælpen.

Point er på vej til dig.