Avatar billede freekyzone Nybegynder
24. januar 2010 - 13:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RAM til Windows 7

Hejsa,

Jeg opdagede at grunden til at jeg i første omgang ikke kunne installere Win7 var, at den (ukendt af visse årsager) ikke ville installeres med 2 x 2 GB ram-blokke. Jeg fil BlueScreenOfDead!

Nu har jeg installeret Win7 på den ene 2 GB RAM-blok. Jeg har forsøgt at sætte den i efterfølgende, men så får jeg BSoD igen.

Hvorfor vil Win7 ikke køre med 2 x 2 GB ram hos mig?

Mine RAM er: 2 stk. GEIL, 2 GB, PC2-6400, DDR2-800.
Bundkortet: MSI P45 Zilent/Platinum (som er opdateret med nyeste BIOS)

Jeg håber virkelig at der er en som kan hjælpe...
Avatar billede Gaerwyn Nybegynder
24. januar 2010 - 13:27 #1
jeg har selv haft selvsamme problem. Mit problem var at mit bundkort var lidt dummere end hvad logisk var. Jeg har 4 slots til ram, og da jeg havde 1 i, var det ligemeget hvilket slot den sad i, men når man kom op på 2, SKULLE det sidde i slot 0 og 1, men da jeg kiggede på bundkortet fra den forkerte vinkel, havde jeg sat dem i 2 og 3 :)

Jeg valgte dog en lidt anden løsning, nemlig at fylde ram-slottene op, så nu sidder jeg med 16gb ram :)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
24. januar 2010 - 16:16 #2
Det prøver jeg lige - det er nok den eneste kombination jeg ikke har prøvet endnu... Og virker det, ja så køber jeg 2 x 2 GB mere :-)
Avatar billede Gaerwyn Nybegynder
04. februar 2010 - 20:43 #3
well hjalp det?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
05. februar 2010 - 17:32 #4
Nix.

Jeg skal nu prøve at opdatere min BIOS til en BETA !?!? jf. MSI's Technical Support :-/

Så det prøver jeg så her i weekenden...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
21. august 2010 - 11:15 #5
MSI kender ikke løsningen, og nu har jeg købt mit 3 sæt "kompatible" ram til MSI-boardet - og der kan stadig kun sidde en blok i.

Det er dælme træls ikke at finde løsningen...