Avatar billede Martin-Vinstrup Nybegynder
24. januar 2010 - 15:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lyd optagnings program - optag flere spor på samme tid

Hej alle,

Hvordan kan jeg optage på 2 lyd spor på samme tid? Det ene skal være  lyden fra computeren(fx. musik fra youtube) det andet spor skal være lyd fra mikrofonen( som skal kunne slås fra og til)

...I Audacity kan jeg kun optage 1 spor af gangen
Avatar billede madser22 Novice
24. januar 2010 - 16:05 #1
Jeg vil mene du skal have en lille mixer, som har fx:
1 digital indgang, hvor du kan "sub" lyden fra computer ned på optagelses programmet.
1 analog indgang til mikrofon, som du kan bestemme til at optage ned på et andet spor.

En mulighed for mixer, kunne være denne:
http://www.aage.dk/shop/mixere/behringer/xenyx-1002.html

I forhold til programmer kan jeg anbefale:
Logic Audio Platinum 5.0.1 (Sidste version til pc)
Cool Edit

Det er pro programmer, så kender ikke rigtig noget freeware.
Avatar billede madser22 Novice
26. januar 2010 - 16:39 #2
Hvad fandt du ud af?
Avatar billede Martin-Vinstrup Nybegynder
27. januar 2010 - 12:58 #3
At jeg skal have en mixer... Hvis du gerne vil have en de point som høre til spørgsmålet - så opretter jeg gerne en nye tråd(hvor du kan skrive et indlæg som "svar".
Avatar billede madser22 Novice
29. januar 2010 - 18:57 #4
Hej Martin.

nej det er lige meget med point. Forstår dog ikke helt hvorfor du selv ligger et svar og tager dem selv, når du får svar på dit spørgsmål.
For derefter at spørge mig om jeg vil have point.