Avatar billede peque Nybegynder
25. januar 2010 - 09:12 Der er 2 kommentarer

Windows XP / MSXML 6 Serviuce Pack 2

Heysa eksperter.

jeg har en laptop - som bruges til regnskab - der køres Mamut på maskinen.
Men der er kommet en opdateringh til Mamut. Denne skal køres og installerer SQL server.

Undervejs i denne installation fejler SQL servere npgta MSXML 6!

Jeg har nu prøvet alt for aty få fjernet MSXML 6 og reinstalleret denne. MEN uanset hvad - så fejler denne under afinstallationen / geninstallationen af denne pakke.
Maskinen er nu lige godt 1år gammel og M$ vil have at jeg skal tegne et supportaftale for at få løst dette problem.
Da vi kun kører Windows af hensyn til vores sælgere ( da vi ellers kun bruger Linux) er dette totalt fgak fra min side at en ny maskine skal betale for support for at bringe orden i deres opdateringshelvede !

Men men men hvordan kan jeg geninstallere/ fjerne denne pakke:
MSXML 6 Service Pack 2 ( KB954459) således at vi kan komme til at bruge maskine til at få skidtet bragt i orden - Så vi kan bruge regnskabsprogrammet.
Jeg har nu søgt overalt og prøvet diverse løsninger på nettet - men mit sidste løsning er en reinstallation af hele maskinen _ men det er en voldsom omgang som jeg helst ville undgå ???

Er der nogle der kan give en løsning på dette??????
Avatar billede peque Nybegynder
25. januar 2010 - 11:01 #1
Tja - Nogle siger MicrosoftCleanInstaller -utilities skulle kunne gøre dette - men min ĺøsning ender nok med at reinstallation!

Jeg kan ikke på nogen måde få fjernet dette stykke M$-crap som de vil have penge for at fortælle mig løsning på en rimelig ny maskine hvor man har købt den med XP præinstalleret for ca 8mdr siden - ifølge kvitteringen!
Avatar billede mortvader Nybegynder
25. januar 2010 - 11:31 #2
1. har udviklerne af "mamut" ikke en løsning på problemet? de har måske været ude for det, med flere af deres brugere?

ellers..

2. jeg mener man kan fjerne servicepacks lige så vel som andet software via "tilføj/fjern programmer"

Så prøv at fjerne servicepack 2 (og 3, hvis du har den på) - derefter installer mamut tingen, og så installer servicepacks igen bagefter..?